طی مراسمی از کارمندان نمونه دانشگاه تقدیر شد

11 09 2024
کد خبر : 15079489
تعداد بازدید : 40

مراسم گرامیداشت روز کارمند با حضور رئیس دانشگاه، معاونین، مدیران و کارمندان دانشگاه در تالار حکمت برگزار شد.

دکتر محمد دوستار رئیس دانشگاه گیلان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، شهید خدمت آیت الله رئیسی، هفته دولت را فرصتی برای ارج نهادن به خدمات کارمندان دانست و روز کارمند را به کلیه کارمندان دانشگاه تبریک گفت.

رئیس دانشگاه گیلان با تأکید بر اهمیت حفظ کرامت انسانی که در آیات متعدد قرآن کریم آمده، تصریح کرد: تبیین مقام و ارزش انسان و کرامتی که خداوند برای انسان قائل شده، از جایگاه مهمی برخوردار است که در همین راستا وظیفه مدیریت دانشگاه برای ارزش‌گذاری به خدمات کارکنان، خلق محیطی آرامش‌بخش، آسایش‌بخش، ایجاد احساس امنیت روحی و روانی، حذف تشویش‌های بی‌مورد از طریق پیاده‌سازی قانون، جهت‌دهی به شفافیت، تأکید بر قانون‌گرایی و پرهیز از جناح‌گرایی، باندبازی و فرقه‌گرایی است که نتیجه‌ای جز سرخوردگی و کاهش کرامت انسان ندارد. 

دکتر دوستار با اشاره به میزان اعتماد اقشار مختلف به دانشگاهیان برمبنای نظرسنجی اجتماعی صورت گرفته در کشور گفت: اعتماد اجتماعی یکی از مهمترین مؤلفه‌ها در شکل‌گیری یک جامعه سالم است و دانشگاه دارای رتبه برتر از نظر میزان اعتبار اجتماعی است که بر همین اساس، خانواده‌ها فرزندان و سرمایه‌های گران‌بهای خود را با این نگرش که امانت‌دار خوبی هستیم، به دانشگاه می‌سپارند. 

رئیس دانشگاه گیلان الگوی مدیریتی خود را مبتنی بر دیدگاه امام خمینی (ره)، مدل خدمت‌گزاری بیان کرد و گفت: برای ساختن کشوری سرافراز، وظیفه ما در دانشگاه به عنوان خدمت‌گزار، تربیت آینده‌سازان جامعه و زنده‌ نگه‌داشتن امید در جوانان است که لازمه آن هم‌افزایی کارکنان، اعضای هیأت علمی و کلیه ارکان دانشگاه و توسعه دیدگاه خدمت‌گزاری به دانشجویان در دانشگاه است. 

دکتر دوستار از ظرفیت‌های مناسب ایجادشده در آئین‌نامه جدید استخدامی کارمندان دانشگاه‌ها برای ارتقای سطح بهره­‌وری کارمندان خبر داد و تصریح کرد: برای افزایش رضایت شغلی از طریق برآورده کردن نیازمندی‌های کارمندان و توسعه امکانات رفاهی، مالی، فرهنگی، سلامتی و... باید توسط معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه برنامه‌ریزی و بسترسازی شود تا منجر به افزایش بهره‌وری در میان کارکنان و بالطبع پرورش دانشجویان متخصص و توانمند گردد.

رئیس دانشگاه گیلان از برگزاری جشنواره‌های ملی و بین‌المللی متعددی در سال‌جاری در دانشگاه خبر داد و افزود: باید در مسیر تحولی و ارتقاء دانشگاه، ارتباطات و تعاملات بیشتری با دیگر سازمان‌ها و دانشگاه‌ها داشته و از دستاوردها و تجربیات یکدیگر استفاده کنیم از این رو امیدواریم با همکاری و همدلی تمامی کارمندان و اعضای هیأت‌علمی دانشگاه، بتوانیم گام‌های مؤثری در راستای تحقق اهداف دانشگاه برداریم.

حجت الاسلام و المسلمین علی محمد عباسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان ضمن گرامیداشت هفته دولت، با اشاره به آموزه‌های دینی برای کسب رضایت خدا افزود: ملاک اخلاق و اعمال ما باید رضایت خدا، قانون‌مداری و رعایت تعهدات دینی باشد و اگر این‌ها را سرلوحه امور قرار دهیم خیر دنیا و آخرت را به دست آورده‌ایم. 

حاج آقا عباسی با بیان اینکه لازمه خدمت‌گزاری خوشرویی است، گفت: قرآن كريم دستور داده تا مسلمانان نماز را به بهترين و زيباترين شكلش، كه جماعت است بخوانند زیرا حضور در مسجد و اقامه نماز جماعت، روح انسان را صیقل می‌دهد که بالطبع خدمت‌گزاری به مردم و جامعه را هدفمند می‌کند.

دکتر سیدحسین پیمان سرپرست معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه هم در این مراسم ضمن تبریک روز کارمند، زحمات همه کارمندان دانشگاه را قابل تقدیر دانست و از همدلی و همکاری همه همکاران دانشگاهی تشکر کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم از 40 تن از همکاران نمونه دانشگاه تقدیر به عمل آمد.

دیدن تصاویر این مراسم


دسته بندی | برچسب :
خبرها

خبر های مهم

Asset Publisher

01 10 2025

برگزاری جلسه سرپرست معاونت اداری ،مالی و  مدیریت منابع با رؤسای امور عمومی دانشگاه

در این نشست که در دفتر معاونت اداری و مالی و با حضور مدیر امور اداری و پشتیبانی و رؤسای امور عمومی واحد ها و دانشکده‌های دانشگاه برگزار گردید، موضوعات مرتبط با وضعیت اداری و نیروی انسانی واحدها و دانشکده‌ها مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه، دکتر توکلی سرپرست معاونت اداری ،مالی ومدیریت منابع  ضمن تشریح سیاست‌های حوزه اداری و مالی، بر ضرورت ساماندهی نیروی انسانی و ارتقای کارایی در بخش‌های مختلف دانشگاه تأکید کردند. همچنین، رؤسای امور عمومی به ارائه گزارش‌هایی از وضعیت نیروی انسانی و چالش‌های موجود در واحدهای خود پرداختند و راهکارهایی برای بهبود فرآیندها پیشنهاد شد. این نشست با هدف تقویت هماهنگی بین واحدها و دانشکده‌ها و اجرای سیاست‌های کلان دانشگاه در حوزه مدیریت منابع انسانی برگزار شد و مقرر گردید جلسات مشابه به‌صورت دوره‌ای ادامه یابد.

28 04 2025

اولین جلسه شورای اداری، مالی دانشگاه گیلان در سال 1404

اولین جلسه شورای اداری، مالی دانشگاه گیلان در سال 1404 با حضور روسای محترم دانشکده ها در روز چهارشنبه مورخ 1404/01/27 در محل سالن جلسات معاونت فرهنگی دانشگاه برگزار گردید. محور اصلی این جلسه اقدامات دانشگاه در حوزه درآمدزایی و صرفه جویی در هزینه ها بود. در ابتدا جناب آقای دکتر پیمان معاون محترم اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه گزارشی از اقدامات دانشگاه در زمینه درآمدزایی در سال 1403 ارائه نموده و اهداف و چشم انداز دانشگاه برای سال 1404 را در حوزه درآمدزایی ترسیم نمودند. همچنین تغییر در فرایند بارگزاری حقوق و دستمزد و الزام دانشگاه به پرداخت رفاهی کارکنان از محل درآمد اختصاصی از دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود که توسط جناب آقای عمویی مدیریت محترم امور مالی دانشگاه به آن اشاره شد. جناب آقای دکتر رضایی مدیریت محترم برنامه و بودجه و تحول اداری دانشگاه نیز گزارشی در خصوص عملکرد بودجه عمومی و تملک دانشکده ها در سال 1403 ارائه نموده و در خصوص سهم دانشکده ها از محل درآمد اختصاصی گزارشی ارائه نمودند. از دیگر موارد مطروحه در این جلسه می توان به توضیحات جناب آقای دکتر شیرزاد مدیریت محترم امور اداری دانشگاه در خصوص مشکلات نقلیه و خودروهای استیجاری، صدور احکام سال 1404، ارتقاء رتبه کارکنان، تفویض اختیار به دانشکده ها در زمینه پرداخت رفاهیات در سال 1403 و تصمیمات در خصوص پرداخت رفاهی، تسهیلات بیمه و قرارداد با مراکز مختلف جهت رفاه حال همکاران، اشاره نمود. جناب آقای مهندس حمیدزاده مدیریت محترم دفتر فنی و نظارت بر طرح های عمرانی نیز گزارشی از هزینه کرد تعمیرات اساسی دانشکده ها در سال 1403 ارائه نمودند. در ادامه روسای محترم دانشکده ها توضیحات و پیشنهادات مختلفی ارائه نمودند که مهم ترین موارد مطروحه به شرح زیر می باشد. جناب آقای دکتر قلمی، ریاست محترم دانشکده شیمی به کمبود زیرساخت و بستر مناسب جهت برگزاری آموزش های آزاد مجازی، تسریع در فرایند پرداخت حق الزحمه مدرسان آموزش های آزاد و ایجاد سامانه برای تبلیغات آموزش های ازاد به صورت عمومی، اشاره نمودند. جناب آقای دکتر باقری ریاست محترم دانشکده مکانیک برگزاری کلاس ها با تعداد بیشتر دانشجویان (کاهش تعداد کلاس) را به عنوان راهکاری جهت صرفه جویی هزینه ها در مقابل درآمد قلمداد نموده و بر لزوم بسترسازی مناسب برای اخذ قراردادهای پژوهشی با سازمان های بیرونی توسط اعضای هیات علمی جوان و جدیدالاستخدام تاکید داشتند. جناب آقای دکتر صادقی ریاست محترم دانشکده انسانی در خصوص ایجاد مرکز مشاوره (دفتر روانشناسی) در دانشکده انسانی و همچنین ایجاد واحد ویرایش و ترجمه در این دانشکده توضیحاتی ارائه نمودند. جناب آقای دکتر اشرف ریاست محترم دانشکده فنی به مشکل کمبود زیرساخت جهت درآمدزایی دانشکده ها، لزوم ایجاد آزمایشگاه GIS و آزمایشگاه تخصصی جامعه محور در دانشکده فنی اشاره فرمودند. جناب آقای دکتر دمیرچی ریاست محترم دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی درآمدزایی دانشگاه را منوط به ایجاد یک تیم تخصصی و اقتصادی و وجود برنامه کسب و کار (Business Plan) را مهم قلمداد نمودند. سرکار خانم دکتر آقاربیع ریاست محترم دانشکده هنر و معماری بر ایجاد تبلیغات شهر هوشمند و اینکه صفحه لاتین سایت دانشگاه در اختیار دانشکده ها قرار بگیرد، تاکید داشتند. در پایان جناب آقای دکتر پیمان ضمن تقدیر و تشکر از حضور روسا در جلسه و ارائه نظرات ارزشمند آنان بیان نمودند که هدف درآمدزایی تبدیل دانشگاه به بنگاه اقتصادی نیست ولی برای استقلال مالی و متکی نبودن به بودجه عمومی نیاز به افزایش درآمد اختصاصی وجود دارد و همچنین مقرر گردید جلسات شورای اداری مالی با حضور روسای محترم دانشکده ها، در فواصل زمانی کوتاهتر و با نظم بیشتر جهت کارایی و بهره وری بیشتر برگزار گردد.