کارگاه آموزشی اصول و مبانی پدافند غیر عامل توسط جناب آقای بهدانی در تاریخ 1403/10/10 به صورت غیر حضوری (مجازی) برگزار گردید.
در این نشست که در دفتر معاونت اداری و مالی و با حضور مدیر امور اداری و پشتیبانی و رؤسای امور عمومی واحد ها و دانشکدههای دانشگاه برگزار گردید، موضوعات مرتبط با وضعیت اداری و نیروی انسانی واحدها و دانشکدهها مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه، دکتر توکلی سرپرست معاونت اداری ،مالی ومدیریت منابع ضمن تشریح سیاستهای حوزه اداری و مالی، بر ضرورت ساماندهی نیروی انسانی و ارتقای کارایی در بخشهای مختلف دانشگاه تأکید کردند. همچنین، رؤسای امور عمومی به ارائه گزارشهایی از وضعیت نیروی انسانی و چالشهای موجود در واحدهای خود پرداختند و راهکارهایی برای بهبود فرآیندها پیشنهاد شد. این نشست با هدف تقویت هماهنگی بین واحدها و دانشکدهها و اجرای سیاستهای کلان دانشگاه در حوزه مدیریت منابع انسانی برگزار شد و مقرر گردید جلسات مشابه بهصورت دورهای ادامه یابد.
صبح روز یکشنبه مورخ 1404/07/06 طی مراسمی از زحمات آقای محمد دروگر، مسئول دفتر معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه، تقدیر به عمل آمد. این نشست با حضور صمیمی مدیران و همکاران حوزه اداری و مالی، برگزار شد. ضمن تشکر از آقای دروگر ، برای ایشان آرزوی موفقیت در حوزه جدید کاری وی، در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه داریم.
از سوی دکتر علی باستی سرپرست دانشگاه گیلان، سرپرست معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع منصوب شد. در نشستی که در اتاق شورای حوزه ریاست برگزار شد، دکتر بابک توکلی عضو هیئت علمی دانشکده منابع طبیعی به سمت سرپرست معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه معارفه شد. همچنین در این نشست، از تلاشهای دکتر علیرضا فرحبخش سرپرست پیشین معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع تقدیر به عمل آمد.
روز یکشنبه مورخ 1404/06/23جلسه کارگروه بیمه در دفتر معاون اداری، مالی و مدیریت منابع تشکیل شد. در این جلسه در خصوص نحوه واگذاری، شرایط اختصاصی و جدول تعهدات نهایی بیمه تکمیلی تصمیم گیری نهایی انجام شد.
جلسهای در خصوص اجرای پنلهای خورشیدی در دانشگاه، در دفتر معاون اداری، مالی و مدیریت منابع با حضور مدیران معاونت و آقای دکتر افراخته برگزار گردید. در این جلسه، در زمینه مزایای اجرای این طرح از جمله اقتصادی بودن، کمک به کاهش برق دریافتی از اداره برق و کمک به تولید برق، بحث و گفت و گو شد. همچنین آقای دکتر افراخته در خصوص نحوه اجرای طرح توضیحاتی ارائه نمودند و در مورد پیاده سازی و مکانیابی آن، تبادل نظر شد. در پایان مقرر گردید پس از بررسی اجرایی پروژه پنل خورشیدی در ورودی دانشگاه، در خصوص سایر پنل ها تصمیماتی اتخاذ گردد.
طی حکمی از سوی رئیس دانشگاه گیلان، دکتر علیرضا فرحبخش عضو هیأت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی به سمت سرپرست معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه منصوب شد. شایان ذکر است پیش از این دکتر سیدحسین پیمان عضو هیأت علمی دانشکده علومکشاورزی عهدهدار این مسئولیت بود. ضمن تقدیر از تلاشهای دکتر پیمان، برای دکتر فرحبخش آرزوی موفقیت مینماییم.
اولین دوره آموزشی "حال خوب از من شروع می شود" برای معاونین محترم دانشکده ها و روسای محترم ادارات در تاریخ 1404/02/31 در محل اتاق شورای معاونت محترم فرهنگی برگزار گردید.
جلسه با نوین سازان جوان پیمانکار محترم پروژه احداث و تجهیز دانشکده علوم پایه در تاریخ 1404/02/10 در محل دفتر مدیریت محترم برنامه، بودجه و تحول اداری با حضوران مدیران محترم معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه برگزار گردید. در این جلسه پیمانکار درخواست رفع دغدغه های اجرایی و تصریح چشم انداز مالی پروژه را داشته و جهت حل مشکلات اجرایی با مشاور محترم از مدیریت دفتر فنی و نظارت بر طرح های عمرانی درخواست مساعدت نمودند. همچنین از پیمانکار درخواست شد که به منظور تحقق اهداف و جذب حداکثری اعتبارات، نسبت به تعهدات و پیشرفت پروژه مطابق قرارداد اقدام نماید.
اولین جلسه شورای اداری، مالی دانشگاه گیلان در سال 1404 با حضور روسای محترم دانشکده ها در روز چهارشنبه مورخ 1404/01/27 در محل سالن جلسات معاونت فرهنگی دانشگاه برگزار گردید. محور اصلی این جلسه اقدامات دانشگاه در حوزه درآمدزایی و صرفه جویی در هزینه ها بود. در ابتدا جناب آقای دکتر پیمان معاون محترم اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه گزارشی از اقدامات دانشگاه در زمینه درآمدزایی در سال 1403 ارائه نموده و اهداف و چشم انداز دانشگاه برای سال 1404 را در حوزه درآمدزایی ترسیم نمودند. همچنین تغییر در فرایند بارگزاری حقوق و دستمزد و الزام دانشگاه به پرداخت رفاهی کارکنان از محل درآمد اختصاصی از دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود که توسط جناب آقای عمویی مدیریت محترم امور مالی دانشگاه به آن اشاره شد. جناب آقای دکتر رضایی مدیریت محترم برنامه و بودجه و تحول اداری دانشگاه نیز گزارشی در خصوص عملکرد بودجه عمومی و تملک دانشکده ها در سال 1403 ارائه نموده و در خصوص سهم دانشکده ها از محل درآمد اختصاصی گزارشی ارائه نمودند. از دیگر موارد مطروحه در این جلسه می توان به توضیحات جناب آقای دکتر شیرزاد مدیریت محترم امور اداری دانشگاه در خصوص مشکلات نقلیه و خودروهای استیجاری، صدور احکام سال 1404، ارتقاء رتبه کارکنان، تفویض اختیار به دانشکده ها در زمینه پرداخت رفاهیات در سال 1403 و تصمیمات در خصوص پرداخت رفاهی، تسهیلات بیمه و قرارداد با مراکز مختلف جهت رفاه حال همکاران، اشاره نمود. جناب آقای مهندس حمیدزاده مدیریت محترم دفتر فنی و نظارت بر طرح های عمرانی نیز گزارشی از هزینه کرد تعمیرات اساسی دانشکده ها در سال 1403 ارائه نمودند. در ادامه روسای محترم دانشکده ها توضیحات و پیشنهادات مختلفی ارائه نمودند که مهم ترین موارد مطروحه به شرح زیر می باشد. جناب آقای دکتر قلمی، ریاست محترم دانشکده شیمی به کمبود زیرساخت و بستر مناسب جهت برگزاری آموزش های آزاد مجازی، تسریع در فرایند پرداخت حق الزحمه مدرسان آموزش های آزاد و ایجاد سامانه برای تبلیغات آموزش های ازاد به صورت عمومی، اشاره نمودند. جناب آقای دکتر باقری ریاست محترم دانشکده مکانیک برگزاری کلاس ها با تعداد بیشتر دانشجویان (کاهش تعداد کلاس) را به عنوان راهکاری جهت صرفه جویی هزینه ها در مقابل درآمد قلمداد نموده و بر لزوم بسترسازی مناسب برای اخذ قراردادهای پژوهشی با سازمان های بیرونی توسط اعضای هیات علمی جوان و جدیدالاستخدام تاکید داشتند. جناب آقای دکتر صادقی ریاست محترم دانشکده انسانی در خصوص ایجاد مرکز مشاوره (دفتر روانشناسی) در دانشکده انسانی و همچنین ایجاد واحد ویرایش و ترجمه در این دانشکده توضیحاتی ارائه نمودند. جناب آقای دکتر اشرف ریاست محترم دانشکده فنی به مشکل کمبود زیرساخت جهت درآمدزایی دانشکده ها، لزوم ایجاد آزمایشگاه GIS و آزمایشگاه تخصصی جامعه محور در دانشکده فنی اشاره فرمودند. جناب آقای دکتر دمیرچی ریاست محترم دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی درآمدزایی دانشگاه را منوط به ایجاد یک تیم تخصصی و اقتصادی و وجود برنامه کسب و کار (Business Plan) را مهم قلمداد نمودند. سرکار خانم دکتر آقاربیع ریاست محترم دانشکده هنر و معماری بر ایجاد تبلیغات شهر هوشمند و اینکه صفحه لاتین سایت دانشگاه در اختیار دانشکده ها قرار بگیرد، تاکید داشتند. در پایان جناب آقای دکتر پیمان ضمن تقدیر و تشکر از حضور روسا در جلسه و ارائه نظرات ارزشمند آنان بیان نمودند که هدف درآمدزایی تبدیل دانشگاه به بنگاه اقتصادی نیست ولی برای استقلال مالی و متکی نبودن به بودجه عمومی نیاز به افزایش درآمد اختصاصی وجود دارد و همچنین مقرر گردید جلسات شورای اداری مالی با حضور روسای محترم دانشکده ها، در فواصل زمانی کوتاهتر و با نظم بیشتر جهت کارایی و بهره وری بیشتر برگزار گردد.
بیست و پنجمین جلسه کمیته نظام پیشنهادهای دانشگاه مورخ 1403/12/25 با حضور اعضای کمیته در محل دفتر مدیریت برنامه، بودجه و تحول اداری دانشگاه تشکیل گردید که طی آن 4 پیشنهاد مورد بررسی قرار گرفت.