ناشر الأصول

Responsive Image
Responsive Image

آخرین خبرهای معاونت

ناشر الأصول

20 06 2026

برگزاری جلسه دوره ‌ای معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع با شورای صنفی کارمندان

جلسه دوره‌ای معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع با شورای صنفی کارمندان دانشگاه، روز ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۵ با هدف بررسی مسائل رفاهی، اداری و راهکارهای توسعه منابع درآمدی دانشگاه برگزار شد. در این نشست، موضوعات مختلفی از جمله اقدامات انجام‌ شده در زمینه اجرای احکام کارگزینی، پیگیری مسائل مربوط به مدرک دکتری همکاران و برنامه‌ های دانشگاه برای ارتقای سطح رفاه کارکنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت  و از زحمات اعضای شورای صنفی کارکنان تشکر گردید . معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه با اشاره به ظرفیت ‌های گسترده و توانمندی ‌های موجود در دانشگاه، درآمد خالص فعلی دانشگاه را در مقایسه با ظرفیت‌ های قابل توجه دانشگاه بسیار اندک ارزیابی کرد و اظهار داشت :  افزایش درآمد های پایدار دانشگاه، مهم‌ترین راهکار برای بهبود خدمات رفاهی و ارتقای رضایتمندی همکاران است و این مهم با مشارکت و همراهی همه دانشگاهیان محقق خواهد شد. وی همچنین با ابراز امیدواری نسبت به بهبود شرایط کشور و ایجاد ثبات جامعه ، اظهار کرد: برنامه‌ های دانشگاه در حوزه سرمایه‌گذاری، بازاریابی و توسعه فعالیت‌ های درآمدزا با جدیت در حال پیگیری است و انتظار می‌رود در آینده نزدیک نتایج مطلوبی به همراه داشته باشد. در ادامه جلسه، جذب دانشجویان بین ‌المللی، برگزاری دوره‌ ها و کارگاه‌ های تخصصی پرمخاطب و بهره‌گیری از ظرفیت‌ های مولد سازی دارایی ‌ها به عنوان راهکارهای زود بازده و مؤثر برای ایجاد درآمد های پایدار دانشگاه مورد تأکید قرار گرفت. در پایان این نشست، بر تداوم برگزاری منظم جلسات مشترک میان مدیریت دانشگاه و شورای صنفی کارمندان به منظور افزایش هم ‌افزایی، تقویت تعاملات و پیگیری مؤثر مطالبات کارکنان تأکید شد.

17 06 2026

برگزاری نشست کانون بازنشستگان با معاون اداری، مالی و مدیریت منابع

نشست مشترک اعضای کانون بازنشستگان با معاون اداری، مالی و مدیریت منابع، عصر روز سه‌ شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۵ در دفتر کانون بازنشستگان برگزار شد. در ابتدای این نشست، گزارشی از مهم‌ترین فعالیت‌ ها، اقدامات و برنامه‌ های کانون بازنشستگان در سال گذشته ارائه شد و حاضران در جریان عملکرد و دستاوردهای کانون قرار گرفتند. در ادامه، مسائل و دغدغه‌های بازنشستگان در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت. معاون اداری، مالی و مدیریت منابع با تأکید بر ضرورت رفع اشکالات آیین ‌نامه جدید انتخابات کانون، بر لزوم افزایش شفافیت و بهبود فرآیندهای اجرایی در انتخابات آتی تأکید کرد. همچنین موضوع عدم امکان بهره ‌مندی حساب‌های بانکی کانون از تسهیلات بانکی مطرح شد. در این خصوص مقرر شد با پیگیری و رایزنی معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع با مدیریت یکی از بانک‌ها، زمینه رفع این مشکل فراهم شود. در بخش دیگری از جلسه، وضعیت فضای فیزیکی کانون و چالش‌های ناشی از عدم استقلال مکانی آن مورد بررسی قرار گرفت. اعضای کانون به مشکلات ایجادشده برای تردد همسران و فرزندان بازنشستگان، به‌ویژه در ارتباط با ضوابط حفاظت فیزیکی دانشگاه، اشاره کردند. مقرر شد در راستای رفع این مشکل و بهبود شرایط فضای فیزیکی کانون  پیگیری صورت  گیرد.

15 06 2026

نخستین جلسه ستاد رفاهی دانشگاه در سال ۱۴۰۵ برگزار شد

نخستین جلسه ستاد رفاهی دانشگاه در سال ۱۴۰۵، روز دوشنبه ۲۵ خرداد ماه، در دفتر معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع برگزار شد. در این نشست که با حضور اعضای ستاد رفاهی برگزار شد، موضوعات مختلف مرتبط با خدمات و امکانات رفاهی کارکنان مورد بررسی قرار گرفت. در ابتدای جلسه، با توجه به تصویب « آیین‌نامه نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی » در نشست مورخ ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۵ هیئت ‌رئیسه دانشگاه، وضعیت ساکنان خانه‌ های سازمانی به منظور اجرای دقیق مفاد این آیین‌ نامه بررسی و ارزیابی شد. اعضای ستاد ضمن تأکید بر رعایت عدالت در بهره‌ مندی از امکانات و خدمات رفاهی دانشگاه، بر ضرورت اجرای ضوابط مصوب تأکید کردند. بر این اساس، مقرر شد فرآیند اطلاع‌ رسانی به همکارانی که مهلت قانونی سکونت آنان در خانه ‌های سازمانی به پایان رسیده است، با هدف تخلیه و واگذاری واحد ها مطابق مقررات انجام شود. همچنین در ادامه جلسه، برخی از موضوعات مرتبط با پرداخت‌های رفاهی کارکنان مطرح و پس از بحث و بررسی، تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شد. در بخش دیگری از این نشست، وضعیت دو واحد مسکونی واقع در کوی عضدی که از ایمنی و شرایط لازم برای سکونت برخوردار نیستند، مورد بررسی قرار گرفت. در این خصوص مقرر شد پس از گذشت دو ماه از زمان ابلاغ اخطار تخلیه، اقدامات لازم برای جلوگیری از ادامه سکونت و تردد ساکنان این واحدها در چارچوب ضوابط و مقررات انجام شود. اعضای ستاد رفاهی دانشگاه در پایان بر تداوم پیگیری مسائل رفاهی کارکنان و اجرای مصوبات در راستای ارتقای عدالت و بهره‌مندی مطلوب از امکانات رفاهی تأکید کردند.

30 05 2026

برگزاری نشست مشترک مدیریت امور اداری و پشتیبانی و مدیریت مالی دانشگاه با محوریت بررسی جرائم سازمانی

نشست مشترک مدیریت امور اداری، پشتیبانی و مدیریت مالی دانشگاه با هدف بررسی و کاهش جرائم مرتبط با سازمان‌های بیمه‌ای و بازنشستگی در تاریخ 5 خرداد ماه 1405 در دفتر معاون اداری ، مالی و مدیریت منابع برگزارگردید. در این نشست که با حضور مدیران و کارشناسان ذی‌ربط برگزار گردید، موضوع جرائم اعلام‌شده از سوی سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشور مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس گزارش‌های ارائه‌ شده، مجموع این جرائم سالانه مبالغ قابل توجهی را به دانشگاه تحمیل می‌کند. در گام نخست، 7 حالت و عامل اصلی منجر به اعلام جرائم شناسایی و مورد تحلیل قرار گرفت. همچنین راهکارهای اجرایی برای رفع این مشکل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به برگزاری نشست‌های مشترک با سازمان‌های ذی‌ربط و اصلاح فرآیندهای داخلی دانشگاه اشاره کرد. در پایان، بر ضرورت تعامل مستمر با سازمان‌های مرتبط و بازنگری در رویه‌های اجرایی به منظور پیشگیری از بروز جرائم و کاهش هزینه‌های تحمیلی به دانشگاه تأکید شد.

18 05 2026

تمرکز زدایی در امور اداری دانشگاه؛ تفویض اختیار به دانشکده‌ها برای افزایش بهره‌ وری

نشست روسای امور اجرایی دانشکده‌های دانشگاه با هدف بازنگری در رویه‌ های اداری و اجرای دقیق قوانین بالادستی در تاریخ 27 اردیبشهت 1405 در دفتر معاون اداری ، مالی و مدیریت منابع برگزار شد. در این جلسه بر لزوم پرهیز از تفویض اختیارات غیرقابل واگذاری و لزوم بازنگری در فرآیندهای فعلی تأکید شد. با توجه به اینکه روسای ادارات امور اجرایی، بازوی اجرایی مدیریت امور اداری و پشتیبانی دانشگاه در دانشکده‌ها هستند، تصمیمات مهمی برای ساماندهی امور، تسریع درکار و افزایش بهره‌ وری اتخاذ گردید. بر این اساس، در مرحله نخست موارد زیر به دانشکده‌ ها تفویض اختیارخواهد شد:  انتخاب کارمند نمونه در دانشکده ها، نهایی‌سازی فرآیند ارزشیابی کارکنان از طریق ایجاد کارگروهی متشکل از کارمندان دانشکده‌ها با حضور نماینده هیات اجرایی دانشگاه کنترل و نظارت بر سامانه حضور و غیاب همچنین در این نشست، مباحثی پیرامون اصلاح فرآیند ها بر اساس آیین‌نامه مالی و معاملاتی و آیین‌نامه استخدامی اعضای غیرهیات علمی، اجرای سیاست‌های جدید انبارداری، افزایش منابع درآمدی جدید دانشکده ها، ساماندهی نیروی انسانی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود و بالاخره افزایش انگیزه و روحیه کار در پرسنل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد اقدام های عملی صورت پذیرد همچنین در پایان مقرر شد با اخذ مجوز اموال اسقاطی مازاد بر نیاز دانشکده به فروش برسد تا منابع آن صرف خرید تجهیزات دانشکده گردد.

13 05 2026

نشست معاونت اداری ، مالی و مدیریت منابع با شورای صنفی کارکنان

نشست مشترک اعضای شورای صنفی کارکنان و معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع در تاریخ 1405/02/22 برگزار شد. در ابتدای این جلسه، معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع گزارشی از اقدامات انجام‌شده در خصوص اجرای مفاد آیین‌نامه اعضای غیرهیات علمی ارائه نمودند سپس اعضای شورای صنفی گزارشی از وضعیت و مطالبات همکاران ارائه کردند که مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. در ادامه، معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع از شورای صنفی درخواست نمود تا با همکاری نزدیک‌تر با مدیریت دانشگاه، در راستای ارتقای روحیه، افزایش بهره‌وری کارکنان و همچنین افزایش درآمد دانشگاه برای تأمین رفاهیات بیشتر، یاری گر باشد. این جلسه در راستای شفاف‌سازی مسائل صنفی و بهبود فضای کاری برگزار شد و مقرر گردید نامه‌ای جهت انتقال درخواست های صنفی کارکنان به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال شود. همچنین تأکید شد که جلسات با اعضای شورای صنفی به‌طور مستمر ادامه یابد.

02 05 2026

جلسه تعیین‌ تکلیف قراردادهای دانشگاه برگزار شد

جلسه بررسی و تعیین‌تکلیف قراردادهای دانشگاه با حضور ناظران فنی قراردادها و اعضای کمیسیون معاملات در دفتر معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه برگزار شد. در این نشست، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه ضمن تبریک روز کار و کارگر و همچنین روز معلم از تلاش‌ها و زحمات کارکنان و اساتید دانشگاه قدردانی کرد. سپس کلیه قراردادهای جاری دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت و گزارش‌های مرتبط با روند اجرای آن‌ها ارائه شد. با توجه به شرایط ویژه کشور، اعضای جلسه بر ضرورت بررسی دقیق‌تر بندها و تعهدات قراردادی تأکید کردند. بر اساس مصوبات این نشست، مقرر شد تصمیم‌گیری نهایی درباره کلیه قراردادهای دانشگاه در جلسه آتی کمیسیون معاملات انجام شود. همچنین تأکید شد در سال آتی، تجمیع قراردادها به‌عنوان یکی از سیاست‌های اصلی دانشگاه، با رعایت اصل رقابت در فرآیند انتخاب پیمانکاران برای قراردادهای سال آینده مورد توجه ویژه قرار گیرد.

اطلاعیه ها

ناشر الأصول

همایش و رویداد ها

ناشر الأصول

زمان برگزاری: 22 مهرماه 1405   وبسایت:  ncipao2026.ir رئیس کنفرانس: دکتر علی بانی دبیر علمی: دکتر علی چائی‌بخش  دبیران اجرایی: دکتر سمیه‌سادات شاه‌زیدی، دکتر بهمن شریف‌زاده ضرورت‌های برگزاری کنفرانس: رشد فزاینده داده‌های دانشگاهی ابهام در مالکیت داده‌ها چالش‌های حقوقی و اخلاقی همگامی با تحولات جهانی اهداف برگزاری کنفرانس: بررسی و پیشنهاد سیاست‌های مالکیت فکری برای داده‌های دانشگاهی در سطح ملی و بین‌المللی حفاظت از حقوق پژوهشگران و نهادها تسهیل اشتراک‌گذاری امن داده‌ها آگاهی‌رسانی به جامعه دانشگاهی پیشگیری از اختلافات قضایی تشویق نوآوری و تجاری‌سازی و تعیین خط‌مشی‌های مناسب برای استفاده تجاری از داده‌های دانشگاهی و حمایت از استارتاپ‌های داده‌محور این کنفرانس می‌تواند به عنوان یک پلتفرم تخصصی، زمینه‌ساز تدوین قوانین شفاف، حفظ حقوق ذی‌نفعان و توسعه پایدار پژوهش‌های داده‌محور در دانشگاه‌ها باشد. محورهای کنفرانس: مبانی و چارچوب‌های حقوق مالکیت فکری در برون‌دادها مدیریت مالکیت فکری در فرآیند تجاری‌سازی مدل‌های اقتصادی و ارزش‌گذاری دارایی‌های فکری چالش‌ها و ریسک‌های حقوقی و تجاری تجربه‌های موفق و مطالعات موردی نقش دانشگاه در اکوسیستم نوآوری و مالکیت فکری آینده مالکیت فکری در برون‌‍‌دادهای دانشگاهی

اولین کنفرانس ملی مالکیت فکری در برون‌دادهای دانشگاهی

زمان برگزاری: 5 و 6 آبان ماه 1405 وبسایت:  icaqaus19.ir  رئیس کنفرانس: دکتر علی بانی   دبیر علمی: دکتر عباس صادقی دبیر اجرایی: دکتر علی صیادی   معرفی کنفرانس: نوزدهمین کنفرانس ملی ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام‌های دانشگاهی با هدف بررسی تجربیات ملی و ارائه رویکردهای نوین، شناسایی چالش‌ها و توسعه راهکارهای عملی ارزیابی و تضمین مستمر کیفیت در آموزش عالي كشور با حضور و مشارکت استادان، پژوهشگران، مدیران و مسئولان دانشگاهی و صاحب‌نظران حوزه ارزیابی و تضمین کیفیت برگزار می‌شود. محورهای کنفرانس: 1) یافته­‌های نو در ارزیابی و ارتقاء کیفیت آموزش عالی                                 2) نقش نهادهای ملی ارزیابی و اعتبارسنجی در ارتقاء کیفیت آموزش عالی 3) چگونگی بهره­‌گیری از داده‌­های ارزیابی هیأت علمی توسط دانشجویان برای ارتقای کیفیت 4) نقش فنآوری اطلاعات و سیستم­های هوش مصنوعی در ارزیابی و مدیریت کیفیت 5) توسعه حرفه­ای هیأت علمی و نقش آن در ارتقای کیفیت دانشگاهی 6) تجربه­‌های نو در ارزیابی و ارتقاء کیفیت در رشته­‌های موفق در سطح ملی و بین‌المللی 7) چگونگی ترغیب گروه­‌های آموزشی برای ارزیابی درونی و برونی 8) همکاری­‌های ملی، منطقه‌­ای و بین‌المللی در ارزیابی و اعتبارسنجی آموزش عالی 9) عملکرد هیأت­‌های استانی در نظارت و ارزیابی در ارتقای کیفیت آموزش عالی 10) چگونگی ترغیب اعضای هیأت علمی در مشارکت برای ارزیابی درونی کیفیت

نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام‌های دانشگاهی

سامانه های معاونت