ناشر الأصول

آخرین خبرهای معاونت

ناشر الأصول

13 12 2025

جلسه مشترک شورای صنفی اساتید و کارکنان دانشگاه گیلان با معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع

جلسه مشترک شورای صنفی اساتید و کارکنان دانشگاه گیلان با معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع، با هدف تبادل نظر و بررسی مسائل رفاهی کارکنان، در تاریخ ۲۲ آذر ۱۴۰۴ برگزار شد. در این نشست، ضمن قدردانی از زحمات اعضای شورای صنفی، مقرر شد نحوه محاسبه مبالغ پس‌انداز کسرشده از حقوق اعضای هیأت علمی و غیرهیأت علمی که معادل آن توسط دانشگاه برای افراد سپرده گذاری می شود تا در زمان بازنشستگی آن را از بانک دریافت نمایند، از این پس مطابق آیین‌نامه استخدامی و در راستای بهبود شرایط رفاهی کارکنان اعمال شود. همچنین با افتتاح گروهی حساب ممتاز برای کلیه همکاران در بانک تجارت، شرایط دریافت وام قرض‌الحسنه مشابه بانک‌های مهر ایران و رسالت فراهم خواهد شد. جزئیات این تسهیلات از طریق سایت معاونت اداری و مالی دانشگاه (بخش رفاه) اطلاع‌رسانی می‌شود. همچنین در خصوص اجرای سایر آیتم های حقوقی مربوط به احکام کارگزینی نیز در آینده نزدیک و مطابق آیین‌نامه استخدامی اقدام خواهد شد.

11 12 2025

برگزاری جلسه کارگروه بیمه تکمیلی دانشگاه و اتخاذ تصمیمات اجرایی

جلسه کارگروه بیمه تکمیلی دانشگاه در تاریخ 1404/09/19 برگزار شد. در ابتدای این جلسه، از زحمات و تلاش‌های اعضای کارگروه قدردانی به عمل آمد. در ادامه، مقرر شد کارگروه بیمه تکمیلی سال جدید با هدف نظارت بر عملکرد بیمه سرمد و برنامه‌ریزی برای انعقاد قرارداد سال آینده تشکیل شود. همچنین به‌منظور ارتقای سطح نظارت بر خدمات ارائه‌شده، تصمیم گرفته شد چهار نفر به‌عنوان ناظر انتخاب شوند که دو نفر از آنان با استعلام از شورای صنفی کارکنان و اعضای هیأت علمی معرفی خواهند شد. بر اساس مصوبات این جلسه، ارزیابی عملکرد بیمه سرمد هر سه ماه یک‌بار و از طریق نظرسنجی‌های جامع انجام خواهد گرفت. در بخش دیگری از جلسه، با توجه به به‌روزرسانی صفحه معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع، به‌ویژه در بخش رفاهی، مقرر شد از طریق ارسال پیام در سامانه اتوماسیون اداری، همکاران به استفاده بهتر از خدمات رفاهی ترغیب شده و برای دریافت خدمات مطلوب‌تر، نسبت به کسب اطلاعات دقیق‌تر اقدام کنند.

06 12 2025

برگزاری نشست گرامیداشت روز حسابدار

نشست گرامیداشت روز حسابدار مورخ پانزدهم آذرماه ۱۴۰۴ با حضور همکاران واحد مالی و بودجه در معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه برگزار شد. این برنامه با هدف تجلیل از تلاش‌های کارکنان حوزه مالی و ایجاد انگیزه و هم‌افزایی میان همکاران برگزار گردید. در این نشست، معاون محترم اداری، مالی و مدیریت منابع با تبریک این روز و قدردانی از زحمات کارشناسان و کارکنان واحدهای مالی، نقش کلیدی حسابداران را در شفافیت مالی، مدیریت صحیح منابع و پیشبرد اهداف دانشگاه بسیار اثرگذار دانستند. ایشان با ابراز خرسندی از ابلاغ آیین‌نامه جدید استخدامی اعضای غیرهیأت علمی، اجرای این آیین‌نامه را گامی مهم در بهبود فرایندهای اداری و ایجاد شرایط عادلانه‌تر برای کارکنان برشمردند و اعلام کردند که مراحل اجرای آن در اولویت  حوزه اداری و مالی قرار دارد. در پایان این نشست، ضمن تقدیر از تلاش‌های مستمر همکاران حوزه مالی، بر تداوم همکاری‌ها، ارتقای کیفیت خدمات و تلاش برای بهبود فرآیندهای مالی در دانشگاه تأکید شد.

02 12 2025

نشست راهبردی مسئولین دانشگاه گیلان و بانک تجارت استان در راستای تقویت زیرساخت‌های پژوهشی و رفاهی

 رئیس دانشگاه گیلان به همراه معاون اداری، مالی و مدیریت منابع، معاون پژوهش و فناوری و مدیران امور اداری و مالی دانشگاه، با مدیر شعب بانک تجارت استان گیلان دیدار و گفت‌وگو کردند.   دکتر علی باستی رئیس دانشگاه گیلان در این نشست بر اهمیت همکاری‌های راهبردی میان دانشگاه و بانک تجارت تأکید کرد و این تعامل را گامی مؤثر در راستای تقویت رفاه دانشگاهیان، ارتقای توان پژوهشی و ایفای نقش اجتماعی دانشگاه گیلان دانست.  ابراهیم خوش‌قدم مدیر شعب بانک تجارت استان گیلان هم در این نشست با بیان رویکرد حمایتی بانک تجارت، آمادگی این مجموعه را برای پشتیبانی از طرح‌های علمی و رفاهی دانشگاه گیلان اعلام کرد. شایان ذکر است در این نشست، مجموعه‌ای از موضوعات کلیدی در حوزه رفاه کارکنان و توسعه زیرساخت‌های علمی و پژوهشی مورد بررسی قرار گرفت که از جمله محورهای این گفت‌وگو می‌توان به تسریع در روند پرداخت تسهیلات و افزایش تعداد وام‌ها برای کارکنان و اعضای هیئت علمی، حمایت ویژه از همکاران جوان فاقد مسکن از طریق ارائه تسهیلات خرید مسکن و اختصاص تسهیلات به دانشگاه برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی و ارتقای زیرساخت‌های پژوهشی اشاره کرد.   همچنین موضوع پرداخت تسهیلات ممتاز برای تقویت رفاه کارکنان و نقش‌آفرینی بانک تجارت در مسئولیت اجتماعی با حمایت از خدمات رفاهی دانشجویان از دیگر مباحث مطرح‌شده در این دیدار بود و مقرر شد بانک تجارت با نصب چند دستگاه خودپرداز جدید در برخی واحدهای دانشگاهی، دسترسی آسان‌تر دانشگاهیان به خدمات بانکی را فراهم سازد.

اطلاعیه ها

ناشر الأصول

همایش و رویداد ها

ناشر الأصول

زمان برگزاری: 8 و 9 اسفندماه سال 1404 وبسایت: jelvehonar.guilan.ac.ir  رئیس کنفرانس: دکتر علی باستی دبیر علمی: دکتر حسینعلی عابددوست   دبیر اجرایی: محمد زریابی    معرفی کنفرانس: کنفرانس بین المللی «جلوه‌های هنر ایرانی اسلامی ...» سعی دارد زمینه‌های پژوهش در عرصۀ هنر، فرهنگ، علوم و اسناد مرتبط با هنر ایرانی و هنر اسلامی را با نگاه ویژه به پیوندها و هم‌گرایی‌های فرهنگ و هنر ایران و روسیه، آسیای مرکزی، قفقاز و اوراسیا؛ از کهن‌ترین ایام تا عصر حاضر را فراهم کند. با اهتمام به اینکه کنفرانس حاضر گشایشی در زمینۀ شناخت، تفسیر و تعالی مطالعات نظری هنر این منطقه از دورۀ باستان تا جلوه‌های نوظهور آن باشد، اهداف زیر قابل تبیین است: تقویت ارتباطات، بحث و تبادل نظر میان پژوهشگران، اساتید و دانشجویان حوزه هنر ایران، روسیه و کشورهای محدودۀ آسیای مرکزی، قفقاز و اوراسیا شناسایی سرمایه‌های غنی فرهنگ و هنر ایران، روسیه و کشورهای حوزۀ آسیای مرکزی، قفقاز و اوراسیا به جامعۀ علمی و هنری ایران و جهان بهره‌وری بهینه از ظرفیت‌های ویژۀ فراملیتی در گسترش مطالعات فرهنگی و هنری در منطقه و جهان ایجاد انگیزه در پژوهشگران جوان حوزۀ مطالعاتی فرهنگ و هنر در منطقه کمک به گسترش مرزهای علم و توسعۀ روابط حوزه‌های مختلف هنر با علوم دیگر توسعۀ علمی مطالعات نظری هنرهای ایران و گسترش مطالعات در زمینۀ پیوندهای فرهنگ و هنر ایران، روسیه و کشورهای محدودۀ آسیای مرکزی، قفقاز و اوراسیا ترویج فرهنگ و هنر در بطن جوامع به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مواریث تمدن‌ها تأمین مکتوبات نظری نوین و یاری به حوزۀ منابع آموزش دانشگاهی هنر محورهای کنفرانس: محور ویژه: پیوند هنر ایرانی اسلامی با مناطق روسیه، آسیای مرکزی، قفقاز و اوراسیا رابطه هنرهای ایرانی اسلامی و فرهنگ  رابطه هنرهای ایرانی اسلامی و علوم  رابطۀ هنرهای ایرانی اسلامی و اسناد سیر تحول و تطوّر نقوش ایرانی اسلامی

کنفرانس بین المللی جلوه‌های هنر ایرانی اسلامی در فرهنگ، علوم و اسناد

زمان برگزاری: 26 و 27 فروردین‌ماه 1405 وبسایت:  ichs-kushyar1.ir رئیس کنفرانس: دکتر علی بانی دبیران علمی: دکتر محمد باقری، دکتر داود احمدی دستجردی دبیر اجرایی: دکتر مرضیه شمسی یوسفی معرفی کنفرانس: با توجه به اهمیت شناخت سرمایه‌های علمی و فرهنگی کشور و معرفی آن به صورت بین‌المللی، تقویت سرمایه‌های انسانی و پتانسیل‌های منطقه‌ای، انگیزه‌بخشی و نشر یافته‌های علمی در محورهای تاریخ علم و ارتباط آن با سایر شاخه‌های نوین علم، ترویج علم و فرهنگ ایرانی اسلامی به وسیله معرفی شخصیت فاخر کوشیار گیلانی به شهروندان و ایجاد یک بستر برای ارتباط مؤثر با مراکز علمی کشور، رویداد فوق‌الذکر از اهمیت فراوانی برخوردار است.   محورهای کنفرانس:  ریاضیات و تاریخ علم علوم طبیعی (فیزیک، نجوم و علوم پایه) و تاریخ علم تاریخ علم و هوش مصنوعی علوم مهندسی و تاریخ علم تبسم ریاضی (بازی ریاضی از گذشته تا امروز) تاریخ علم و گردشگری علمی              

اولین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی تاریخ علم کوشیار گیلانی

سامانه های معاونت