نحوه فعالیت دانشگاه از تاریخ ۱ آذر ماه ۱۳۹۹

21 11 2020
کد خبر : 3775110
تعداد بازدید : 153

معاونت اداری مالی و مدیریت منابع دانشگاه در راستای اجرای بخشنامه شماره 374899 مورخ 99/08/27 معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، بخشنامه ای به شرح زیر ابلاغ کرد.

1) از تاریخ 99/09/01 تا زمان اعلام وضعیت جدید از سوی دولت، وضعیت فعالیت و حضور کارکنان به شرح زیر خواهد بود:
الف) در واحدهای سازمانی مستقر در شهرها با وضعیت «زرد» ارائه خدمت با حضور دو سوم از کارکنان انجام خواهد شد. و سایر کارکنان به صورت دورکاری انجام وظیفه خواهند نمود.
 ب) در واحدهای سازمانی مستقر در شهرها با وضعیت «نارنجی» ارائه خدمت با حضور 50% (پنجاه درصد) از کارکنان انجام خواهد شد. و سایر کارکنان به صورت دورکاری انجام وظیفه خواهند نمود.
ج) در واحدهای سازمانی مستقر در شهرها با وضعیت «قرمز» ارائه خدمت به صورت دورکاری انجام خواهد شد و حضور کارکنان برای انجام امور مربوط به حفاظت فیزیکی و حفاظت از تاسیسات دانشگاه و پشتیبانی از سامانه های الکترونیکی ضروری است.

2) از آنجا که وضعیت شهرها هفتگی اعلام می‌شود لذا شیوه حضور کارکنان نیز هفتگی برنامه‌ریزی شود. به عنوان مثال، در این تاریخ که در استان گیلان، وضعیت شهر رشت قرمز و وضعیت شهرهای صومعه سرا و رودسر زرد است فعالیت کارکنان دانشگاه در رشت براساس بند ج و در دو شهر دیگر براساس بند الف برنامه ریزی شود.

3) کارکنانی که دورکار هستند موظف به انجام وظایف سازمانی و پاسخگویی به تماس های کاری در ساعت اداری و پیگیری و انجام امور به ویژه از طریق اتوماسیون اداری می باشند. عدم انجام وظایف و عدم پاسخگویی در ساعت اداری غیبت تلقی می گردد.

4) مدیران واحدهای سازمانی مستقر در شهرهای «زرد» و «نارنجی» نسبت به برنامه ریزی لازم برای نوبت بندی کارکنان خود اقدام و به معاونت اداری و مالی اعلام نمایند.
تبصره: همکارانی که در شیفت کاری در واحد سازمانی حضور دارند لازم است از طریق ارتباط با همکاران دورکار خود، پاسخگوی تمامی ارباب رجوع باشند.

5) لازم است مدیران واحدهای دانشگاه، طوری برنامه‌ریزی کنند که ارائه خدمات به‌خوبی انجام و از انباشته شدن کارهایی که نیاز به حضور دارد جلوگیری شود. همچنین فعالیت ‌های آموزش الکترونیکی به خوبی پشتیبانی گردد و تدابیر لازم برای جلوگیری از هرگونه وقفه در اجرای پروژه‌های حساس و در حال اجرای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و حضور ایشان در چارچوب مقررات بهداشتی در محل انجام تحقیقات انجام شود. 

6) از کلیه اعضای هیات علمی و غیر هیات ‌علمی تقاضا می شود نسبت به انجام کلیه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و اجرایی خود از طریق سامانه‌های الکترونیکی، همکاری لازم را با دانشجویان و سایر ارباب رجوع دیگر داشته باشند

7) مدیران واحدهای مختلف نسبت به نظارت و رصد کردن انجام وظایف اداری کارکنان دورکار خود از راه های مختلف از جمله اتوماسیون اداری در ساعت اداری اقدام نمایند.

8) در کلیه وضعیت های سه گانه شرایط هشدار، ماموریت اداری غیر ضرور لغو می گردد و ماموریت های ضروری با رعایت موارد ذکر شده در بند 7 بخشنامه سازمان اداری و استخدامی خواهد بود.


دسته بندی :
اطلاعیه‌ها

خبر های مهم

ناشر الأصول

01 10 2025

برگزاری جلسه سرپرست معاونت اداری ،مالی و  مدیریت منابع با رؤسای امور عمومی دانشگاه

در این نشست که در دفتر معاونت اداری و مالی و با حضور مدیر امور اداری و پشتیبانی و رؤسای امور عمومی واحد ها و دانشکده‌های دانشگاه برگزار گردید، موضوعات مرتبط با وضعیت اداری و نیروی انسانی واحدها و دانشکده‌ها مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه، دکتر توکلی سرپرست معاونت اداری ،مالی ومدیریت منابع  ضمن تشریح سیاست‌های حوزه اداری و مالی، بر ضرورت ساماندهی نیروی انسانی و ارتقای کارایی در بخش‌های مختلف دانشگاه تأکید کردند. همچنین، رؤسای امور عمومی به ارائه گزارش‌هایی از وضعیت نیروی انسانی و چالش‌های موجود در واحدهای خود پرداختند و راهکارهایی برای بهبود فرآیندها پیشنهاد شد. این نشست با هدف تقویت هماهنگی بین واحدها و دانشکده‌ها و اجرای سیاست‌های کلان دانشگاه در حوزه مدیریت منابع انسانی برگزار شد و مقرر گردید جلسات مشابه به‌صورت دوره‌ای ادامه یابد.

28 04 2025

اولین جلسه شورای اداری، مالی دانشگاه گیلان در سال 1404

اولین جلسه شورای اداری، مالی دانشگاه گیلان در سال 1404 با حضور روسای محترم دانشکده ها در روز چهارشنبه مورخ 1404/01/27 در محل سالن جلسات معاونت فرهنگی دانشگاه برگزار گردید. محور اصلی این جلسه اقدامات دانشگاه در حوزه درآمدزایی و صرفه جویی در هزینه ها بود. در ابتدا جناب آقای دکتر پیمان معاون محترم اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه گزارشی از اقدامات دانشگاه در زمینه درآمدزایی در سال 1403 ارائه نموده و اهداف و چشم انداز دانشگاه برای سال 1404 را در حوزه درآمدزایی ترسیم نمودند. همچنین تغییر در فرایند بارگزاری حقوق و دستمزد و الزام دانشگاه به پرداخت رفاهی کارکنان از محل درآمد اختصاصی از دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود که توسط جناب آقای عمویی مدیریت محترم امور مالی دانشگاه به آن اشاره شد. جناب آقای دکتر رضایی مدیریت محترم برنامه و بودجه و تحول اداری دانشگاه نیز گزارشی در خصوص عملکرد بودجه عمومی و تملک دانشکده ها در سال 1403 ارائه نموده و در خصوص سهم دانشکده ها از محل درآمد اختصاصی گزارشی ارائه نمودند. از دیگر موارد مطروحه در این جلسه می توان به توضیحات جناب آقای دکتر شیرزاد مدیریت محترم امور اداری دانشگاه در خصوص مشکلات نقلیه و خودروهای استیجاری، صدور احکام سال 1404، ارتقاء رتبه کارکنان، تفویض اختیار به دانشکده ها در زمینه پرداخت رفاهیات در سال 1403 و تصمیمات در خصوص پرداخت رفاهی، تسهیلات بیمه و قرارداد با مراکز مختلف جهت رفاه حال همکاران، اشاره نمود. جناب آقای مهندس حمیدزاده مدیریت محترم دفتر فنی و نظارت بر طرح های عمرانی نیز گزارشی از هزینه کرد تعمیرات اساسی دانشکده ها در سال 1403 ارائه نمودند. در ادامه روسای محترم دانشکده ها توضیحات و پیشنهادات مختلفی ارائه نمودند که مهم ترین موارد مطروحه به شرح زیر می باشد. جناب آقای دکتر قلمی، ریاست محترم دانشکده شیمی به کمبود زیرساخت و بستر مناسب جهت برگزاری آموزش های آزاد مجازی، تسریع در فرایند پرداخت حق الزحمه مدرسان آموزش های آزاد و ایجاد سامانه برای تبلیغات آموزش های ازاد به صورت عمومی، اشاره نمودند. جناب آقای دکتر باقری ریاست محترم دانشکده مکانیک برگزاری کلاس ها با تعداد بیشتر دانشجویان (کاهش تعداد کلاس) را به عنوان راهکاری جهت صرفه جویی هزینه ها در مقابل درآمد قلمداد نموده و بر لزوم بسترسازی مناسب برای اخذ قراردادهای پژوهشی با سازمان های بیرونی توسط اعضای هیات علمی جوان و جدیدالاستخدام تاکید داشتند. جناب آقای دکتر صادقی ریاست محترم دانشکده انسانی در خصوص ایجاد مرکز مشاوره (دفتر روانشناسی) در دانشکده انسانی و همچنین ایجاد واحد ویرایش و ترجمه در این دانشکده توضیحاتی ارائه نمودند. جناب آقای دکتر اشرف ریاست محترم دانشکده فنی به مشکل کمبود زیرساخت جهت درآمدزایی دانشکده ها، لزوم ایجاد آزمایشگاه GIS و آزمایشگاه تخصصی جامعه محور در دانشکده فنی اشاره فرمودند. جناب آقای دکتر دمیرچی ریاست محترم دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی درآمدزایی دانشگاه را منوط به ایجاد یک تیم تخصصی و اقتصادی و وجود برنامه کسب و کار (Business Plan) را مهم قلمداد نمودند. سرکار خانم دکتر آقاربیع ریاست محترم دانشکده هنر و معماری بر ایجاد تبلیغات شهر هوشمند و اینکه صفحه لاتین سایت دانشگاه در اختیار دانشکده ها قرار بگیرد، تاکید داشتند. در پایان جناب آقای دکتر پیمان ضمن تقدیر و تشکر از حضور روسا در جلسه و ارائه نظرات ارزشمند آنان بیان نمودند که هدف درآمدزایی تبدیل دانشگاه به بنگاه اقتصادی نیست ولی برای استقلال مالی و متکی نبودن به بودجه عمومی نیاز به افزایش درآمد اختصاصی وجود دارد و همچنین مقرر گردید جلسات شورای اداری مالی با حضور روسای محترم دانشکده ها، در فواصل زمانی کوتاهتر و با نظم بیشتر جهت کارایی و بهره وری بیشتر برگزار گردد.