شرح وظایف مدیر امور مالی

- نظارت بر انجام امور مربوط به کلیه دریافت‌ها و پرداخت‌های دانشگاه و تنظیم اسناد مربوطه

- برنامه‌ریزی برای اخذ وجوه و اعتبارات تخصیصی از مراجع ذی‌ربط و نظارت بر آن

- برنامه‌ریزی و کنترل در نحوه نگهداری حساب‌های جاری، طرح تملک و تنظیم دفاتر مختلف و اسناد و اوراق و حفظ و نگهداری آن و همچنین انجام سایر امور مربوط به سپرده‌ها، درآمدها، اوراق بهادار، حواله‌های ارزی و...

- تنظیم برنامه واحدهای تابعه به‌منظور تهیه و آماده نمودن لیست پرداختی کارکنان به‌صورت ماهانه و سایر پرداختی‌ها از محل اعتبارات مربوط طبق مقررات

 - نظارت دقیق بر درآمدها و مخارج دانشگاه و واحدهای تابعه

- رسیدگی و تطبیق اسناد با مقررات و دستورالعمل‌ها

- برنامه‌ریزی در زمینه تهیه آمار هزینه‌ها و دفاتر مربوط به کلیه پرداخت‌های به‌صورت ماهانه

- انجام کلیه امور و نظارت مستمر بر حفظ و نگهداری اموال و ارائه گزارش‌های لازم

- اجرای خط‌مشی‌های تعیین‌شده از سوی مقامات دانشگاه و نظارت بر حسن انجام آن

- تهیه و تنظیم گزارش و پاسخ‌های لازم جهت ارائه به مراجع ذیصلاح

- تنظیم و ارائه گزارش عملکرد اعتبارات تخصیصی به مدیریت برنامه، بودجه و تحول اداری

- انجام سایر امور محوله مرتبط با حوزه کاری

_______________________________________________________

اداره اعتبارات و تعهدات

- کنترل کلیه وجوه دریافتی از خزانه با درخواست وجه ارسالی

 - ثبت تعهد و تأمین اعتبار برای پرداخت کلیه احکام، اسناد حقوق و مزایای اعضای علمی و غیرعلمی دانشگاه طبق مقررات

- تنظیم درخواست وجه، حواله‌های ارزی، هزینه‌های قطعی کلیه تعهدات

- نگهداری و ثبت حساب‌های اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی دانشگاه و رعایت میزان و سقف هزینه‌ها بر اساس تخصیص و اعتبارات مصوب

- رعایت برنامه‌ها، فصول و مواد هزینه درکلیه پرداخت‌ها

- بررسی اسناد هزینه ارسالی از طریق عاملین مسئول امور مالی و انطباق آن‌ها با قوانین و مقررات، ضوابط اجرائی قانون بودجه و موافقت‌نامه‌های مبادله شده

- ارائه گزارش عملکرد ماهانه به مدیر امور مالی جهت ارائه به معاون اداری، مالی و مدیریت منابع و سایر مراجع ذیصلاح

- همکاری با مدیریت برنامه، بودجه و تحول اداری

- انجام سایر امور محوله مرتبط با حوزه کاری

_________________________________________________________________

اداره دریافت و پرداخت

- انجام کلیه امور مربوط به دریافت و پرداخت تعهدات دانشگاه بر اساس اعتبارات مصوب، احکام و اسناد

- تهیه و تنظیم دفاتر بانک، تعهدات، تنخواه‌گردان و دفتر پرداختی‌های ماهانه طبق مقررات

 -اعمال کسورات بر اساس‌نامه‌های دریافتی از مراجع قضائی و مؤسسات مالی

- محاسبه و پرداخت عائله‌مندی و حق اولاد بازنشستگان و موظفین دانشگاه

- مکاتبات با اداره دارایی جهت پرداخت مالیات کسر شده و دریافت رسید مربوطه

- افتتاح حساب و تغییر امضاء کلیه واحدهای تابعه دانشگاه

- صدور گواهی حقوق کارکنان بازنشسته و شاغل جهت دریافت وام از بانک‌های مختلف

- ارائه لیست حقوق کارکنان رسمی، پیمانی و اعضای هیئت‌علمی رسمی و پیمانی به سازمان دارایی و دریافت تأییدیه

- انجام امور مربوط به پرداخت حق‌التدریس اعضای هیئت‌علمی و مدعوین

- ارتباط با سازمان تأمین اجتماعی، بازنشستگی و اداره خدمات درمانی جهت ارائه لیست ماهانه بیمه

- نظارت بر عملکرد صدور چک

 - انجام سایر امور محوله مرتبط با حوزه کاری

_________________________________________________________________

اداره رسیدگی به اسناد

- بررسی کلیه اسناد پرداختی دانشگاه

- انجام روش‌های ممیزی اسناد جاری و عمرانی جهت تطبیق آن با قوانین و مقررات

- رسیدگی اسناد مربوط به نحوه درآمدهای دانشگاه و وصول آن و بررسی اسناد و مدارک هزینه‌ها

- رسیدگی به حساب‌ها، پیش‌پرداخت‌ها و هزینه‌های انتقالی و موجودی انبار و اموال دانشگاه

- تطبیق اسناد هزینه ارائه‌شده با بودجه تخصیص‌یافته

- واخواهی اسناد و گزارش تخلفات احتمالی به مراجع ذی‌ربط و ارائه نظرات اصلاحی در موارد لزوم

- بررسی لیست حقوق و مزایای ماهیانه، حق‌التدریس و پایان‌نامه‌ها از حیث صحت کسورات محاسبه‌شده و مزایای پرداخت‌شده مطابق قوانین و مقررات و دستورالعمل‌ها

- بررسی لیست حقوق ماهیانه بازنشستگان و موظفین از حیث صحت کسورات محاسبه‌شده و حقوق پرداختی طبق حکم انجام

 - سایر امور محوله مرتبط با حوزه کاری

___________________________________________________________

اداره دفترداری و تنظیم حساب‌ها

-تهیه، ثبت و نگهداری دفاتر قانونی و کنترل آن

-تهیه، تنظیم و نگهداری آمار مربوط به هزینه‌ها به تفکیک مواد و برنامه عملیات جاری و عمرانی

-تهیه و تنظیم صورت خلاصه‌های لازم و تهیه تراز آزمایشی

- ارائه به‌موقع صورت‌های مالی به مراجع قانونی (دیوان محاسبات، سازمان امور اقتصادی و دارائی و...)

 - بایگانی و حفظ و نگهداری اسناد حسابداری

- کنترل سرفصل‌های حسابداری

- اصلاح مغایرت بین اعتبارات و تنظیم حساب‌ها

- تهیه صورت مغایرت بانکی

- انجام سایر امور محوله مرتبط با حوزه کاری

 

 

سرپرست مدیریت امور مالی: صادق عمویی

​​​​​​​
​​​​​​​
​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​
​​​​​​​amooei
​​​​​​____________________________________________________

معاون مدیرامور مالی: حسین اعلایی

​​​​​​​
​​​​​​​

___________________________________________________________________

اداره اعتبارات و تعهدات

رئیس: فاطمه اسدی

کارشناس مسئول:

سیده نرجس میر زمانی

_________________________________________________________________

 اداره دریافت و پرداخت

رئیس:  شهربانو خدایاری

 

کارشناسان مسئول:

حمیدرضا فدایی

زهرا عاشوری

اکرم صالحی

کارشناسان: 

اکبر صابری خواه

فاطمه اسمعیلی

فتح اله رقتی

_________________________________________________________________

 اداره رسیدگی به اسناد

رئیس: رضا کوچکی

 

کارشناس مسئول: 

 اهوز صحتی

_________________________________________________________________

اداره دفترداری و تنظیم حساب‌ها

رئیس:  سیده سعیده حسینی

 

کارشناس مسئول: 

علی احمدی

کارشناسان: 

مهدی  حسینی پور

مهسا خدابخشی

معصومه همتی

_________________________________________________________________

 

مسئول اموال و دارایی های دانشگاه:  ولی اله پوریعقوب

 

امنای اموال واحدها: 

علی قاسمی/سازمان مرکزی/معاونت دانشجویی/معاونت فرهنگی و اجتماعی

سمیه صوفی/دانشکده علوم پایه/دانشکده علوم ریاضی

محمد صحراگرد/دانشکده کشاورزی

طاهر سعیدیان/ دانشکده ادبیات و علوم انسانی

سید ابوطالب میرحسینی/دانشکده فنی/دانشکده مکانیک

مصطفی رازی/دانشکده معماری

غلامرضا شاد/معاونت پژوهش و فناوری

صفرعلی بابایی/دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان

حمید علیزاده/پردیس دانشگاه گیلان

علی مهدیلو/دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی

مهدی شوکت جلیل/ دانشکده منابع طبیعی

_________________________________________________________________

 

 

عاملین مالی دانشکده ها

اسماعیل فلاح شجاعی/دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی

پرویز کاظمی/دانشکده منابع طبیعی

معصومه احتشامی/دانشکده علوم پایه /دانشکده علوم ریاضی

فاطمه ابراهیمی/دانشکده معماری و هنر/دانشکده ادبیات و علوم انسانی

مهرداد محمدی/دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان

فاطمه حیدری/معاونت پژوهش و فناوری

سید اکبر سیدزاده/معاونت فرهنگی و اجتماعی/دانشکده علوم کشاورزی

محمد حسین اودشا/معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی/ مدیریت امور اداری و پشتیبانی

منصوره جهانتاب/ پردیس دانشگاهی و آزمون ها

حمید حسامی/دانشکده فنی/دانشکده مکانیک

محمد فرحبخش/حوزه ریاست/معاونت دانشجویی