شرح وظایف
_________________________________________________________________
اهداف و ماموریت ها
- توسعه نظام مدیریت و برنامهریزی
- اصلاح و بهبود ساختار تشکیلات تفصیلی دانشگاه
- تدوین نظام جامع بهرهوری و تحول اداری
- توسعه نظام آموزش و توانمندسازی کارکنان
- طراحی و استقرار نظام یکپارچه اطلاعاتی
- بهبود نظام مالی و بودجهریزی دانشگاه
- تسریع و تسهیل در پاسخگویی متعهدانه، منطقی و با برنامه به نیازها و درخواستهای سایر حوزهها
- تخصیص با برنامه و بهموقع منابع مالی به سایر حوزهها
_________________________________________________________________
گروه بودجه و تشکیلات
- تنظیم و مبادله موافقتنامهها بر اساس برنامهها، طرحها، پروژهها و فصول
- توزیع، مدیریت منابع و اعتبارات دانشگاه برحسب برنامهها، فعالیتها و مراکز هزینه
- پی گیری جهت اخذ اعتبارات از مراجع ذیربط
-کنترل و نظارت بر حسن اجرای بودجه از طریق مراقبت در نحوه مصرف اعتبارات و سنجش میزان پیشرفت
- پی گیری مستمر از طریق وزارت متبوع و سازمان برنامهوبودجه برای دریافت اعتبارات دانشگاه
- برنامهریزی، نظارت بر طراحی، بهینهسازی و انطباق نظامهای مدیریتی متناسب موردنیاز جهت اجرای برنامههای توسعه آموزش عالی
- تهیه، تنظیم و جمعآوری آمار در خصوص فعالیت نیروها و واحدهای تابعه
-گردآوری، سازماندهی، ذخیره و نشر اطلاعات در اشکال گوناگون با استفاده از ابزارهای موجود در دانشگاه بر اساس اهداف، برنامهها، خطمشیهای عمومی دولت و همچنین شرایط و امکانات دانشگاه
- بررسی و تحلیل و کنترل کلیه پرداختیهای دانشگاه به اعضای هیئتعلمی و غیرعلمی و مطابقت آن با قوانین و مقررات
- اظهارنظر در خصوص نحوه پرداخت مطالبات اعضای هیئتعلمی و غیرعلمی در خصوص حقوق و دستمزد، کمکهای رفاهی و...
- تهیه و تدوین نمودار سازمانی و مجموعه پستهای تشکیلات تفصیلی، حدود وظایف و اختیارات واحدها و مشاغل دانشگاه با توجه به نیازها و نظرات واصله در چا چوب اهداف پیشبینیشده و ارسال نظرات اصلاحی در رابطه با تشکیلات دانشگاه با هماهنگی واحدهای ذیربط بهطور مستمر
- بررسی سیستمها و روشهای انجام کار، فرایندهای سازمانی وثبت گردش کار و نحوه انجام عملیات واحدهای ستادی و اجرایی بهمنظور بهینهسازی سیستمها و بهبود روشهای انجام کار
- اجرای قوانین و آییننامههای مربوط به طرح طبقهبندی مشاغل کارکنان دانشگاه
- سازماندهی واحدها و مشاغل دانشگاه بر اساس مجموعه اهداف و برنامهریزی و تخصیص منابع بر اساس آن اهداف
- ارزیابی عملکرد واحدهای سازمانی بر اساس برنامههای مصوب و تهیه گزارشهای لازم
- ابلاغ شرح وظایف مشاغل و پستهای سازمانی واحدهای مختلف دانشگاه
- انجام مطالعات و بررسیهای کارشناسی در زمینه طراحی، تهیه و تدوین طرح طبقهبندی مشاغل سازمان و انجام اقدامات لازم در چارچوب اختیارات تفویضی
- بررسی کارشناسی در خصوص اختصاص پستهای سازمانی به اعضای علمی رسمی و اعضای غیرعلمی رسمی و پیمانی، همچنین تصمیمگیری و اظهارنظر در خصوص انتصابها، مدارک تحصیلی، ایجاد تغییر در پستهای سازمانی، استخدام و بهکارگیری نیروهای جدید و سهمیههای استخدام
- برقراری ارتباط با کارشناسان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت تجدیدنظر در سازمان و تشکیلات دانشگاه
- انجام سایر امور محوله مرتبط
_________________________________________________________
گروه تحول اداری، بهره وری و آموزش کارکنان
- تهیه و تنظیم طرحها و برنامههای موردنیاز و تشخیص اولویت آنها
- برنامهریزی، تنظیم فعالیتهای دانشگاه منطبق با اهداف بلندمدت و مبتنی بر سند چشمانداز پنجساله
- برنامهریزی و نظارت بر طراحی، بهینهسازی و انطباق نظامهای مدیریتی متناسب و موردنیاز جهت اجرای برنامههای توسعه دانشگاه
- تهیه و تدوین برنامههای توسعه کمی و کیفی واحدها در راستای اهداف برنامهریزیشده دانشگاه
- اولویتبندی طرحها و برنامههای موردنیاز بخشهای مختلف واحد و اخذ مجوزهای لازم جهت اجرای آن
- انجام اقدامات لازم برای ایجاد فرهنگ ارزشیابی کارکنان و بررسیهای لازم در زمینه معیارها، شاخصها و روشهای ارزشیابی کارکنان و همچنین برنامهریزی و نظارت بر آزمونهای تخصصی استخدامی با همکاری مدیریت امور اداری و پشتیبانی، تجزیهوتحلیل آن و ارائه گزارشهای لازم
- انجام طرحهای مطالعاتی برای تعیین اقدامات لازم در مورد اصلاح مقررات و آئیننامههای داخلی دانشگاه باهدف سادهسازی و هماهنگ ساختن آنها
- بررسی و برنامهریزی در خصوص تکریم اربابرجوع و مراجعین دانشگاه و نظرسنجی در خصوص نحوه ارائه خدمات
- جوابگویی و رسیدگی به مشکلاتی که اربابرجوع با واحدهای مختلف دانشگاه پیدا میکند و ارسال گزارشهای لازم در زمینه نارساییهای مشاهدهشده به مدیر برنامه، بودجه و تحول اداری جهت انعکاس به رئیس دانشگاه
- بررسی و تصمیمگیری در خصوص اجرای سیاستهای کلان تحول اداری در دانشگاه و ارائه راهکارهای تحقق آن
- بررسی و ارزیابی مستمر بهرهوری و کارایی جهت استقرار چرخه مدیریت بهرهوری در دانشگاه
- برنامهریزی در خصوص ایجاد، توسعه و ترویج فرهنگ بهرهوری و تهیه گزارش از چگونگی وضعیت اجرای آن
- مهندسی مجدد مأموریتها و وظایف بهمنظور منطقی نمودن اندازه و تعیین حدود وظایف اجرایی واحدها برای تحقق اهداف دانشگاه از طریق اعمال سیاست واگذاری تصدیهای اقتصادی، اجتماعی، خدماتی به بخش غیردولتی و همچنین بررسی و یافتن راهکارهای مناسب برای انجام وظایف، خدمات مأموریتها
- پشتیبانی، هدایت و نظارت بر فعالیتهای بهرهوری و تحول اداری دانشگاه
- کنترل و ارزیابی بهرهوری در دانشگاه و ارائه گزارشهای موردنظر
- انجام مطالعات، تنظیم طرحها و تهیه برنامه مناسب در خصوص حسن مدیریت و امور مدیران دانشگاه درزمینه های انتخاب، انتصاب، ارتقاء، توسعه، آموزش جبران خدمت، پاداشها، ارزیابی و تداوم خدمت آنان
- ارزشیابی کلی دانشگاه و ارائه گزارش به دستگاههای اجرایی ارشد استان مانند استانداری
- برنامه، ریزی و برگزاری کلاسهای آموزشی بدو خدمت، ضمن خدمت و دورههای عمومی و تخصصی برای اعضای غیر هیئتعلمی در داخل دانشگاه و هماهنگی جهت حضور اعضای غیر هیئتعلمی در دورههای خارج از دانشگاه
- انجام سایر امور محوله از سوی مدیر برنامه، بودجه و تحول اداری
________________________________________________________
گروه آمار و اطلاعات
- بررسی و شناسایی نیازهای آماری
- انجام اقدامات کارشناسی جهت تولید، ثبت، پردازش و ایجاد جریان مناسب آمار و اطلاعات
- تهیه و ارائه گزارشهای آماری تخصصی بهصورت ادواری و ارائه به مقامات مافوق
- زمینهسازی خرید اطلاعات و عضویت در پایگاههای اطلاعاتی تخصصی حسب نیاز با هماهنگی واحدهای مربوطه
- تهیه و انتشار نشریات و بولتنهای آماری با موضوعات خاص جهت تجزیهوتحلیل عملکرد
- بهرهگیری از ابزارهای مناسب نرمافزاری تحلیل آماری جهت مطالعات کارشناسی و ارائه گزارش
- ارائه خدمات کارشناسی و پاسخگویی به نیازها و درخواستهای آماری با هماهنگی مقام مافوق
- پیگیری و اقدام جهت دسترسی به منابع و بانکهای اطلاعاتی حوزه ذیربط سایر نهادها و سازمانهای تخصصی داخلی و خارجی برحسب نیاز
- همکاری با گروه برنامه، بودجه و تشکیلات در خصوص گزارشگیری مستمر تعداد اعضای هیئتعلمی، کارکنان و غیره به تفکیک مقاطع تحصیلی، مرتبه علمی و پایه
- گزارشگیری به هنگام در خصوص تعداد دانشجویان بهتناسب رشتههای تحصیلی و ارائه گزارش به دستگاههای ذیربط ازجمله وزارت متبوع
- ارزیابی عملکرد و تهیه و تنظیم گزارش ادواری از اجرای برنامههای بهرهوری در دانشگاه
- تهیه گزارشهای سالانه و ماهانه مربوط به منابع انسانی دانشگاه جهت ارائه به مقام مافوق
انجام سایر امور محوله مرتبط
مدیر برنامه، بودجه و تحول اداری: دکتر یاسر رضایی (هیئت علمی گروه حسابداری)
معاون مدیر: امیرعلی عباسی
___________________________________________________________
گروه برنامه، بودجه و تشکیلات
رئیس: امیر کهن روز
کارشناس مسئول
جوادبهدانی
کارشناسان
زهرا تاخیره
راضیه یحیی زاده
____________________________________________________________
گروه تحول اداری، بهرهوری و آموزش کارکنان
رئیس: طاهره اعظمی
__________________________________________________________
گروه آمار و اطلاعات
کارشناس: ندا امامی