شرح وظایف
مدیریت ، برنامه ، بودجه و تحول اداری
- انجام کلیه امور مربوط به تهیه و تدوین بودجه دانشگاه .
- برنامه ریزی ، تنظیم فعالیتها پیشنهاد سالیانه مطابق با اولویت های دانشگاه .
- همکاری با مدیران و روسای واحدها در امر تهیه و تنظیم بودجه .
- جمع آوری بودجه های پیشنهادی توسط واحد های مختلف و بررسی برنامه ها و اعتبارات مورد پیشنهاد
- تلفیق و تنظیم بودجه های پیشنهاد شده در قالب هدف ها و خط مشی کلی دانشگاه .
- نظارت بر نحوه مصرف اعتبارات و سنجش میزان پیشرفت عملیات در هریک از واحدها .
- دفاع از بودجه پیشنهاد شده در مراجع رسیدگی .
- ابلاغ بودجه مصوب به هریک از واحدها وتخصیص اعتبارات مصوب در دوره های سه ماهه به واحدهای دانشگاه.
- نگهداری حساب و دفاتراعتبارات بودجه ای بر حسب فعالیت و برنامه های اجرائی دانشگاه ونظارت بر اجرای بودجه واحدها .
- بررسی و مبادله بودجه تفصیلی اعتبارت جاری و عمرانی با وزارت متبوع .
- بررسی و مبادله موافقتنامه های مربوط به فعالیت های عمرانی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور .
- مطالعه و بررسی مداوم وظایف سازمانی دانشگاه و واحدها و چگونگی گردش کار در آنها با توجه به برنامه توسعه دانشگاه .
- انجام بررسی سازمانی به منظور برنامه ریزی و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه.
- مطالعه و بررسی مستمر در سازمان و وظایف واحدهای تابعه به منظور برنامه ریزی و تفکیک و تقسیم صحیح وظایف بین واحدها و جلوگیری از تکرار و تداخل وظایف دانشگاه .
- تهیه و تنظیم نمودار سازمانی (تشکیلاتی) و تهیه و تنظیم پستهای سازمانی متناسب با وظایف و مسئولیتهای واحدهای تابعه دانشگاه با همکاری واحدهای ذی ربط.
- انجام سایر امور محوله مرتبط
اهداف و ماموریت ها
- توسعه نظام مدیریت و برنامهریزی
- اصلاح و بهبود ساختار تشکیلات تفصیلی دانشگاه
- تدوین نظام جامع بهرهوری و تحول اداری
- توسعه نظام آموزش و توانمندسازی کارکنان
- طراحی و استقرار نظام یکپارچه اطلاعاتی
- بهبود نظام مالی و بودجهریزی دانشگاه
- تسریع و تسهیل در پاسخگویی متعهدانه، منطقی و با برنامه به نیازها و درخواستهای سایر حوزهها
- تخصیص با برنامه و بهموقع منابع مالی به سایر حوزهها
گروه بودجه و تشکیلات
- تنظیم و مبادله موافقتنامهها بر اساس برنامهها، طرحها، پروژهها و فصول
- توزیع، مدیریت منابع و اعتبارات دانشگاه برحسب برنامهها، فعالیتها و مراکز هزینه
- پی گیری جهت اخذ اعتبارات از مراجع ذیربط
- -کنترل و نظارت بر حسن اجرای بودجه از طریق مراقبت در نحوه مصرف اعتبارات و سنجش میزان پیشرفت
- پی گیری مستمر از طریق وزارت متبوع و سازمان برنامهوبودجه برای دریافت اعتبارات دانشگاه
- برنامهریزی، نظارت بر طراحی، بهینهسازی و انطباق نظامهای مدیریتی متناسب موردنیاز جهت اجرای برنامههای توسعه آموزش عالی
- تهیه، تنظیم و جمعآوری آمار در خصوص فعالیت نیروها و واحدهای تابعه
- گردآوری، سازماندهی، ذخیره و نشر اطلاعات در اشکال گوناگون با استفاده از ابزارهای موجود در دانشگاه بر اساس اهداف، برنامهها، خطمشیهای عمومی دولت و همچنین شرایط و امکانات دانشگاه
- بررسی و تحلیل و کنترل کلیه پرداختیهای دانشگاه به اعضای هیئتعلمی و غیرعلمی و مطابقت آن با قوانین و مقررات
- اظهارنظر در خصوص نحوه پرداخت مطالبات اعضای هیئتعلمی و غیرعلمی در خصوص حقوق و دستمزد، کمکهای رفاهی و...
- تهیه و تدوین نمودار سازمانی و مجموعه پستهای تشکیلات تفصیلی، حدود وظایف و اختیارات واحدها و مشاغل دانشگاه با توجه به نیازها و نظرات واصله در چا چوب اهداف پیشبینیشده و ارسال نظرات اصلاحی در رابطه با تشکیلات دانشگاه با هماهنگی واحدهای ذیربط بهطور مستمر
- بررسی سیستمها و روشهای انجام کار، فرایندهای سازمانی وثبت گردش کار و نحوه انجام عملیات واحدهای ستادی و اجرایی بهمنظور بهینهسازی سیستمها و بهبود روشهای انجام کار
- اجرای قوانین و آییننامههای مربوط به طرح طبقهبندی مشاغل کارکنان دانشگاه
- سازماندهی واحدها و مشاغل دانشگاه بر اساس مجموعه اهداف و برنامهریزی و تخصیص منابع بر اساس آن اهداف
- ارزیابی عملکرد واحدهای سازمانی بر اساس برنامههای مصوب و تهیه گزارشهای لازم
- ابلاغ شرح وظایف مشاغل و پستهای سازمانی واحدهای مختلف دانشگاه
- انجام مطالعات و بررسیهای کارشناسی در زمینه طراحی، تهیه و تدوین طرح طبقهبندی مشاغل سازمان و انجام اقدامات لازم در چارچوب اختیارات تفویضی
- بررسی کارشناسی در خصوص اختصاص پستهای سازمانی به اعضای علمی رسمی و اعضای غیرعلمی رسمی و پیمانی، همچنین تصمیمگیری و اظهارنظر در خصوص انتصابها، مدارک تحصیلی، ایجاد تغییر در پستهای سازمانی، استخدام و بهکارگیری نیروهای جدید و سهمیههای استخدام
- برقراری ارتباط با کارشناسان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت تجدیدنظر در سازمان و تشکیلات دانشگاه
- انجام سایر امور محوله مرتبط
گروه تحول اداری، بهره وری و آموزش کارکنان
- برنامه ریزی به منظور تدوین برنامه راهبردی دانشگاه
- برنامه ریزی به منظور تدوین برنامه عملیاتی دانشگاه
- برنامهریزی، تنظیم فعالیتهای دانشگاه منطبق با اهداف بلندمدت و مبتنی بر سند چشمانداز پنجساله
- برنامه ریزی برای استقرار نظام پیشنهاد ها
- برنامه ریزی در خصوص دوره های آموزش کارکنان
- بررسی و تصمیمگیری در خصوص اجرای سیاستهای کلان تحول اداری در دانشگاه و ارائه راهکارهای تحقق آن
- برنامه ریزی به منظور استقرار مدیریت بهرهوری در دانشگاه
- ارائه گزارش به دستگاههای اجرایی ارشد استان مانند استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان
- برنامه ریزی و اجرای برنامه های آموزشی با توجه به اهداف و ماموریت و فعالیت های دانشگاه و سنجش اثربخشی آن
- انجام امور دبیرخانه ای نظام پیشنهادها
- تهیه و تنظیم طرحها و برنامههای موردنیاز و تشخیص اولویت آنها
- شرکت فعال در شوراها، کمیته ها و اظهار نظر پیرامون مسائل مربوط
- انجام سایر امور محوله از سوی مدیر برنامه، بودجه و تحول اداری
گروه آمار و اطلاعات
- بررسی و شناسایی نیازهای آماری
- انجام اقدامات کارشناسی جهت تولید، ثبت، پردازش و ایجاد جریان مناسب آمار و اطلاعات
- تهیه و ارائه گزارشهای آماری تخصصی بهصورت ادواری و ارائه به مقامات مافوق
- زمینهسازی خرید اطلاعات و عضویت در پایگاههای اطلاعاتی تخصصی حسب نیاز با هماهنگی واحدهای مربوطه
- تهیه و انتشار نشریات و بولتنهای آماری با موضوعات خاص جهت تجزیهوتحلیل عملکرد
- بهرهگیری از ابزارهای مناسب نرمافزاری تحلیل آماری جهت مطالعات کارشناسی و ارائه گزارش
- ارائه خدمات کارشناسی و پاسخگویی به نیازها و درخواستهای آماری با هماهنگی مقام مافوق
- پیگیری و اقدام جهت دسترسی به منابع و بانکهای اطلاعاتی حوزه ذیربط سایر نهادها و سازمانهای تخصصی داخلی و خارجی برحسب نیاز
- همکاری با گروه برنامه، بودجه و تشکیلات در خصوص گزارشگیری مستمر تعداد اعضای هیئتعلمی، کارکنان و غیره به تفکیک مقاطع تحصیلی، مرتبه علمی و پایه
- گزارشگیری به هنگام در خصوص تعداد دانشجویان بهتناسب رشتههای تحصیلی و ارائه گزارش به دستگاههای ذیربط ازجمله وزارت متبوع
- ارزیابی عملکرد و تهیه و تنظیم گزارش ادواری از اجرای برنامههای بهرهوری در دانشگاه
- تهیه گزارشهای سالانه و ماهانه مربوط به منابع انسانی دانشگاه جهت ارائه به مقام مافوق
- انجام سایر امور محوله مرتبط
سمت |
نام و نام خانوادگی |
|
مدیر برنامه، بودجه و تحول اداری | دکتر یاسر رضایی (هیئت علمی گروه حسابداری) | |
معاون مدیر | امیرعلی عباسی |
___________________________________________________________
گروه برنامه، بودجه و تشکیلات |
||
سمت |
نام و نام خانوادگی |
|
رئیس | امیر کهن روز | |
کارشناس مسئول | جوادبهدانی | |
کارشناس | زهرا تاخیره | |
کارشناس |
راضیه یحیی زاده |
|
_________________________________________________________
گروه تحول اداری، بهرهوری و آموزش کارکنان |
||
سمت |
نام و نام خانوادگی |
|
رئیس | طاهره اعظمی |
_______________________________________________________
گروه آمار و اطلاعات |
||
سمت |
نام و نام خانوادگی |
|
کارشناس مسئول | ندا امامی |