شرح وظایف

_________________________________________________________________

اهداف و ماموریت ها

  • توسعه نظام مدیریت و برنامه‌ریزی
  • اصلاح و بهبود ساختار تشکیلات تفصیلی دانشگاه
  • تدوین نظام جامع بهره‌وری و تحول اداری
  • توسعه نظام آموزش و توانمندسازی کارکنان
  • طراحی و استقرار نظام یکپارچه اطلاعاتی
  • بهبود نظام مالی و بودجه‌ریزی دانشگاه
  • تسریع و تسهیل در پاسخگویی متعهدانه، منطقی و با برنامه به نیازها و درخواست‌های سایر حوزه‌ها
  • تخصیص با برنامه و به‌موقع منابع مالی به سایر حوزه‌ها

    _________________________________________________________________

گروه بودجه و تشکیلات

- تنظیم و مبادله موافقت‌نامه‌ها بر اساس برنامه‌ها، طرح‌ها، پروژه‌ها و فصول

- توزیع، مدیریت منابع و اعتبارات دانشگاه برحسب برنامه‌ها، فعالیت‌ها و مراکز هزینه

- پی گیری جهت اخذ اعتبارات از مراجع ذی‌ربط

-کنترل و نظارت بر حسن اجرای بودجه از طریق مراقبت در نحوه مصرف اعتبارات و سنجش میزان پیشرفت

- پی گیری مستمر از طریق وزارت متبوع و سازمان برنامه‌وبودجه برای دریافت اعتبارات دانشگاه

- برنامه‌ریزی، نظارت بر طراحی، بهینه‌سازی و انطباق نظام‌های مدیریتی متناسب موردنیاز جهت اجرای برنامه‌های توسعه آموزش عالی

- تهیه، تنظیم و جمع‌آوری آمار در خصوص فعالیت نیروها و واحدهای تابعه

-گردآوری، سازمان‌دهی، ذخیره و نشر اطلاعات در اشکال گوناگون با استفاده از ابزارهای موجود در دانشگاه بر اساس اهداف، برنامه‌ها، خط‌مشی‌های عمومی دولت و همچنین شرایط و امکانات دانشگاه

- بررسی و تحلیل و کنترل کلیه پرداختی‌های دانشگاه به اعضای هیئت‌علمی و غیرعلمی و مطابقت آن با قوانین و مقررات

- اظهارنظر در خصوص نحوه پرداخت مطالبات اعضای هیئت‌علمی و غیرعلمی در خصوص حقوق و دستمزد، کمک‌های رفاهی و...

- تهیه و تدوین نمودار سازمانی و مجموعه پست‌های تشکیلات تفصیلی، حدود وظایف و اختیارات واحدها و مشاغل دانشگاه با توجه به نیازها و نظرات واصله در چا چوب اهداف پیش‌بینی‌شده و ارسال نظرات اصلاحی در رابطه با تشکیلات دانشگاه با هماهنگی واحدهای ذی‌ربط به‌طور مستمر

- بررسی سیستم‌ها و روش‌های انجام کار، فرایندهای سازمانی وثبت گردش کار و نحوه انجام عملیات واحدهای ستادی و اجرایی به‌منظور بهینه‌سازی سیستم‌ها و بهبود روش‌های انجام کار

- اجرای قوانین و آیین‌نامه‌های مربوط به طرح طبقه‌بندی مشاغل کارکنان دانشگاه

- سازمان‌دهی واحدها و مشاغل دانشگاه بر اساس مجموعه اهداف و برنامه‌ریزی و تخصیص منابع بر اساس آن اهداف

- ارزیابی عملکرد واحدهای سازمانی بر اساس برنامه‌های مصوب و تهیه گزارش‌های لازم

- ابلاغ شرح وظایف مشاغل و پست‌های سازمانی واحدهای مختلف دانشگاه

- انجام مطالعات و بررسی‌های کارشناسی در زمینه طراحی، تهیه و تدوین طرح طبقه‌بندی مشاغل سازمان و انجام اقدامات لازم در چارچوب اختیارات تفویضی

- بررسی کارشناسی در خصوص اختصاص پست‌های سازمانی به اعضای علمی رسمی و اعضای غیرعلمی رسمی و پیمانی، همچنین تصمیم‌گیری و اظهارنظر در خصوص انتصاب‌ها، مدارک تحصیلی، ایجاد تغییر در پست‌های سازمانی، استخدام و به‌کارگیری نیروهای جدید و سهمیه‌های استخدام

- برقراری ارتباط با کارشناسان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت تجدیدنظر در سازمان و تشکیلات دانشگاه

- انجام سایر امور محوله مرتبط

_________________________________________________________

گروه تحول اداری، بهره وری و آموزش کارکنان

- تهیه و تنظیم طرح‌ها و برنامه‌های موردنیاز و تشخیص اولویت آن‌ها

- برنامه‌ریزی، تنظیم فعالیت‌های دانشگاه منطبق با اهداف بلندمدت و مبتنی بر سند چشم‌انداز پنج‌ساله

 - برنامه‌ریزی و نظارت بر طراحی، بهینه‌سازی و انطباق نظام‌های مدیریتی متناسب و موردنیاز جهت اجرای برنامه‌های توسعه دانشگاه

- تهیه و تدوین برنامه‌های توسعه کمی و کیفی واحدها در راستای اهداف برنامه‌ریزی‌شده دانشگاه

- اولویت‌بندی طرح‌ها و برنامه‌های موردنیاز بخش‌های مختلف واحد و اخذ مجوزهای لازم جهت اجرای آن

- انجام اقدامات لازم برای ایجاد فرهنگ ارزشیابی کارکنان و بررسی‌های لازم در زمینه معیارها، شاخص‌ها و روش‌های ارزشیابی کارکنان و همچنین برنامه‌ریزی و نظارت بر آزمون‌های تخصصی استخدامی با همکاری مدیریت امور اداری و پشتیبانی، تجزیه‌وتحلیل آن و ارائه گزارش‌های لازم

 - انجام طرح‌های مطالعاتی برای تعیین اقدامات لازم در مورد اصلاح مقررات و آئین‌نامه‌های داخلی دانشگاه باهدف ساده‌سازی و هماهنگ ساختن آن‌ها

- بررسی و برنامه‌ریزی در خصوص تکریم ارباب‌رجوع و مراجعین دانشگاه و نظرسنجی در خصوص نحوه ارائه خدمات

- جوابگویی و رسیدگی به مشکلاتی که ارباب‌رجوع با واحدهای مختلف دانشگاه پیدا می‌کند و ارسال گزارش‌های لازم در زمینه نارسایی‌های مشاهده‌شده به مدیر برنامه، بودجه و تحول اداری جهت انعکاس به رئیس دانشگاه

- بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص اجرای سیاست‌های کلان تحول اداری در دانشگاه و ارائه راهکارهای تحقق آن

- بررسی و ارزیابی مستمر بهره‌وری و کارایی جهت استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری در دانشگاه

- برنامه‌ریزی در خصوص ایجاد، توسعه و ترویج فرهنگ بهره‌وری و تهیه گزارش از چگونگی وضعیت اجرای آن

- مهندسی مجدد مأموریت‌ها و وظایف به‌منظور منطقی نمودن اندازه و تعیین حدود وظایف اجرایی واحدها برای تحقق اهداف دانشگاه از طریق اعمال سیاست واگذاری تصدی‌های اقتصادی، اجتماعی، خدماتی به بخش غیردولتی و همچنین بررسی و یافتن راهکارهای مناسب برای انجام وظایف، خدمات مأموریت‌ها

 - پشتیبانی، هدایت و نظارت بر فعالیت‌های بهره‌وری و تحول اداری دانشگاه

- کنترل و ارزیابی بهره‌وری در دانشگاه و ارائه گزارش‌های موردنظر

- انجام مطالعات، تنظیم طرح‌ها و تهیه برنامه مناسب در خصوص حسن مدیریت و امور مدیران دانشگاه درزمینه های انتخاب، انتصاب، ارتقاء، توسعه، آموزش جبران خدمت، پاداش‌ها، ارزیابی و تداوم خدمت آنان

- ارزشیابی کلی دانشگاه و ارائه گزارش به دستگاه‌های اجرایی ارشد استان مانند استانداری

- برنامه، ریزی و برگزاری کلاس‌های آموزشی بدو خدمت، ضمن خدمت و دوره‌های عمومی و تخصصی برای اعضای غیر هیئت‌علمی در داخل دانشگاه و هماهنگی جهت حضور اعضای غیر هیئت‌علمی در دوره‌های خارج از دانشگاه

- انجام سایر امور محوله از سوی مدیر برنامه، بودجه و تحول اداری

________________________________________________________

گروه آمار و اطلاعات

  • بررسی و شناسایی نیازهای آماری
  • انجام اقدامات کارشناسی جهت تولید، ثبت، پردازش و ایجاد جریان مناسب آمار و اطلاعات
  • تهیه و ارائه گزارش‌های آماری تخصصی به‌صورت ادواری و ارائه به مقامات مافوق
  • زمینه‌سازی خرید اطلاعات و عضویت در پایگاه‌های اطلاعاتی تخصصی حسب نیاز با هماهنگی واحدهای مربوطه
  • تهیه و انتشار نشریات و بولتن‌های آماری با موضوعات خاص جهت تجزیه‌وتحلیل عملکرد
  • بهره‌گیری از ابزارهای مناسب نرم‌افزاری تحلیل آماری جهت مطالعات کارشناسی و ارائه گزارش
  • ارائه خدمات کارشناسی و پاسخگویی به نیازها و درخواست‌های آماری با هماهنگی مقام مافوق
  • پیگیری و اقدام جهت دسترسی به منابع و بانک‌های اطلاعاتی حوزه ذی‌ربط سایر نهادها و سازمان‌های تخصصی داخلی و خارجی برحسب نیاز
  • همکاری با گروه برنامه، بودجه و تشکیلات در خصوص گزارش‌گیری مستمر تعداد اعضای هیئت‌علمی، کارکنان و غیره به تفکیک مقاطع تحصیلی، مرتبه علمی و پایه
  • گزارش‌گیری به هنگام در خصوص تعداد دانشجویان به‌تناسب رشته‌های تحصیلی و ارائه گزارش به دستگاه‌های ذی‌ربط ازجمله وزارت متبوع
  • ارزیابی عملکرد و تهیه و تنظیم گزارش ادواری از اجرای برنامه‌های بهره‌وری در دانشگاه
  • تهیه گزارش‌های سالانه و ماهانه مربوط به منابع انسانی دانشگاه جهت ارائه به مقام مافوق

انجام سایر امور محوله مرتبط

 

 

 

 

 



 



 

 

مدیر برنامه، بودجه و تحول اداری: دکتر یاسر رضایی (هیئت علمی گروه حسابداری)

 

معاون مدیر: امیرعلی عباسی

___________________________________________________________

گروه برنامه‌، بودجه و تشکیلات

رئیس: امیر کهن روز

 

کارشناس مسئول

جوادبهدانی

کارشناسان

 زهرا تاخیره

راضیه یحیی زاده

____________________________________________________________

گروه تحول اداری، بهره‌وری و آموزش کارکنان

رئیس: طاهره اعظمی

__________________________________________________________

گروه آمار و اطلاعات

کارشناس: ندا امامی