شرح وظایف

مدیریت ، برنامه ، بودجه و تحول اداری

  •  انجام کلیه امور مربوط به تهیه و تدوین بودجه دانشگاه .
  • برنامه ریزی ، تنظیم فعالیتها پیشنهاد سالیانه مطابق با اولویت های دانشگاه .
  • همکاری با مدیران و روسای واحدها در امر تهیه و تنظیم بودجه .
  •  جمع آوری بودجه های پیشنهادی توسط واحد های مختلف و بررسی برنامه ها و اعتبارات مورد پیشنهاد
  •  تلفیق و تنظیم بودجه های پیشنهاد شده در قالب هدف ها و خط مشی کلی دانشگاه .
  • نظارت بر نحوه مصرف اعتبارات و سنجش میزان پیشرفت عملیات در هریک از واحدها .
  • دفاع از بودجه پیشنهاد شده در مراجع رسیدگی .
  • ابلاغ بودجه مصوب به هریک از واحدها وتخصیص اعتبارات مصوب در دوره های سه ماهه به واحدهای دانشگاه.
  • نگهداری حساب و دفاتراعتبارات بودجه ای بر حسب فعالیت و برنامه های اجرائی دانشگاه ونظارت بر اجرای بودجه واحدها .
  • بررسی و مبادله بودجه تفصیلی اعتبارت جاری و عمرانی با وزارت متبوع .
  • بررسی و مبادله موافقتنامه های مربوط به فعالیت های عمرانی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور .
  • مطالعه و بررسی مداوم وظایف سازمانی دانشگاه و واحدها و چگونگی گردش کار در آنها با توجه به برنامه توسعه دانشگاه .
  • انجام بررسی سازمانی به منظور برنامه ریزی و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه.
  • مطالعه و بررسی مستمر در سازمان و وظایف واحدهای تابعه به منظور برنامه ریزی و تفکیک و تقسیم صحیح وظایف بین واحدها و جلوگیری از تکرار و تداخل وظایف دانشگاه .
  • تهیه و تنظیم نمودار سازمانی (تشکیلاتی) و تهیه و تنظیم پستهای سازمانی متناسب با وظایف و مسئولیتهای واحدهای تابعه دانشگاه با همکاری واحدهای ذی ربط.
  • انجام سایر امور محوله مرتبط

اهداف و ماموریت ها

  • توسعه نظام مدیریت و برنامه‌ریزی
  • اصلاح و بهبود ساختار تشکیلات تفصیلی دانشگاه
  • تدوین نظام جامع بهره‌وری و تحول اداری
  • توسعه نظام آموزش و توانمندسازی کارکنان
  • طراحی و استقرار نظام یکپارچه اطلاعاتی
  • بهبود نظام مالی و بودجه‌ریزی دانشگاه
  • تسریع و تسهیل در پاسخگویی متعهدانه، منطقی و با برنامه به نیازها و درخواست‌های سایر حوزه‌ها
  • تخصیص با برنامه و به‌موقع منابع مالی به سایر حوزه‌ها

گروه بودجه و تشکیلات

  • تنظیم و مبادله موافقت‌نامه‌ها بر اساس برنامه‌ها، طرح‌ها، پروژه‌ها و فصول
  • توزیع، مدیریت منابع و اعتبارات دانشگاه برحسب برنامه‌ها، فعالیت‌ها و مراکز هزینه
  • پی گیری جهت اخذ اعتبارات از مراجع ذی‌ربط
  • -کنترل و نظارت بر حسن اجرای بودجه از طریق مراقبت در نحوه مصرف اعتبارات و سنجش میزان پیشرفت
  • پی گیری مستمر از طریق وزارت متبوع و سازمان برنامه‌وبودجه برای دریافت اعتبارات دانشگاه
  • برنامه‌ریزی، نظارت بر طراحی، بهینه‌سازی و انطباق نظام‌های مدیریتی متناسب موردنیاز جهت اجرای برنامه‌های توسعه آموزش عالی
  • تهیه، تنظیم و جمع‌آوری آمار در خصوص فعالیت نیروها و واحدهای تابعه
  • گردآوری، سازمان‌دهی، ذخیره و نشر اطلاعات در اشکال گوناگون با استفاده از ابزارهای موجود در دانشگاه بر اساس اهداف، برنامه‌ها، خط‌مشی‌های عمومی دولت و همچنین شرایط و امکانات دانشگاه
  • بررسی و تحلیل و کنترل کلیه پرداختی‌های دانشگاه به اعضای هیئت‌علمی و غیرعلمی و مطابقت آن با قوانین و مقررات
  • اظهارنظر در خصوص نحوه پرداخت مطالبات اعضای هیئت‌علمی و غیرعلمی در خصوص حقوق و دستمزد، کمک‌های رفاهی و...
  • تهیه و تدوین نمودار سازمانی و مجموعه پست‌های تشکیلات تفصیلی، حدود وظایف و اختیارات واحدها و مشاغل دانشگاه با توجه به نیازها و نظرات واصله در چا چوب اهداف پیش‌بینی‌شده و ارسال نظرات اصلاحی در رابطه با تشکیلات دانشگاه با هماهنگی واحدهای ذی‌ربط به‌طور مستمر
  • بررسی سیستم‌ها و روش‌های انجام کار، فرایندهای سازمانی وثبت گردش کار و نحوه انجام عملیات واحدهای ستادی و اجرایی به‌منظور بهینه‌سازی سیستم‌ها و بهبود روش‌های انجام کار
  • اجرای قوانین و آیین‌نامه‌های مربوط به طرح طبقه‌بندی مشاغل کارکنان دانشگاه
  • سازمان‌دهی واحدها و مشاغل دانشگاه بر اساس مجموعه اهداف و برنامه‌ریزی و تخصیص منابع بر اساس آن اهداف
  • ارزیابی عملکرد واحدهای سازمانی بر اساس برنامه‌های مصوب و تهیه گزارش‌های لازم
  • ابلاغ شرح وظایف مشاغل و پست‌های سازمانی واحدهای مختلف دانشگاه
  • انجام مطالعات و بررسی‌های کارشناسی در زمینه طراحی، تهیه و تدوین طرح طبقه‌بندی مشاغل سازمان و انجام اقدامات لازم در چارچوب اختیارات تفویضی
  • بررسی کارشناسی در خصوص اختصاص پست‌های سازمانی به اعضای علمی رسمی و اعضای غیرعلمی رسمی و پیمانی، همچنین تصمیم‌گیری و اظهارنظر در خصوص انتصاب‌ها، مدارک تحصیلی، ایجاد تغییر در پست‌های سازمانی، استخدام و به‌کارگیری نیروهای جدید و سهمیه‌های استخدام
  • برقراری ارتباط با کارشناسان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت تجدیدنظر در سازمان و تشکیلات دانشگاه
  • انجام سایر امور محوله مرتبط

گروه تحول اداری، بهره وری و آموزش کارکنان

  • برنامه ریزی به منظور تدوین برنامه راهبردی دانشگاه
  • برنامه ریزی به منظور تدوین برنامه عملیاتی دانشگاه
  • برنامه‌ریزی، تنظیم فعالیت‌های دانشگاه منطبق با اهداف بلندمدت و مبتنی بر سند چشم‌انداز پنج‌ساله
  • برنامه ریزی برای استقرار نظام پیشنهاد ها
  • برنامه ریزی در خصوص دوره های آموزش کارکنان
  • بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص اجرای سیاست‌های کلان تحول اداری در دانشگاه و ارائه راهکارهای تحقق آن
  • برنامه ریزی به منظور استقرار مدیریت بهره‌وری در دانشگاه
  • ارائه گزارش به دستگاه‌های اجرایی ارشد استان مانند استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان
  • برنامه ریزی و اجرای برنامه های آموزشی با توجه به اهداف و ماموریت و فعالیت های دانشگاه و سنجش اثربخشی آن
  • انجام امور دبیرخانه ای نظام پیشنهادها
  • تهیه و تنظیم طرح‌ها و برنامه‌های موردنیاز و تشخیص اولویت آن‌ها
  • شرکت فعال در شوراها، کمیته ها و اظهار نظر پیرامون مسائل مربوط
  • انجام سایر امور محوله از سوی مدیر برنامه، بودجه و تحول اداری

گروه آمار و اطلاعات

  • بررسی و شناسایی نیازهای آماری
  • انجام اقدامات کارشناسی جهت تولید، ثبت، پردازش و ایجاد جریان مناسب آمار و اطلاعات
  • تهیه و ارائه گزارش‌های آماری تخصصی به‌صورت ادواری و ارائه به مقامات مافوق
  • زمینه‌سازی خرید اطلاعات و عضویت در پایگاه‌های اطلاعاتی تخصصی حسب نیاز با هماهنگی واحدهای مربوطه
  • تهیه و انتشار نشریات و بولتن‌های آماری با موضوعات خاص جهت تجزیه‌وتحلیل عملکرد
  • بهره‌گیری از ابزارهای مناسب نرم‌افزاری تحلیل آماری جهت مطالعات کارشناسی و ارائه گزارش
  • ارائه خدمات کارشناسی و پاسخگویی به نیازها و درخواست‌های آماری با هماهنگی مقام مافوق
  • پیگیری و اقدام جهت دسترسی به منابع و بانک‌های اطلاعاتی حوزه ذی‌ربط سایر نهادها و سازمان‌های تخصصی داخلی و خارجی برحسب نیاز
  • همکاری با گروه برنامه، بودجه و تشکیلات در خصوص گزارش‌گیری مستمر تعداد اعضای هیئت‌علمی، کارکنان و غیره به تفکیک مقاطع تحصیلی، مرتبه علمی و پایه
  • گزارش‌گیری به هنگام در خصوص تعداد دانشجویان به‌تناسب رشته‌های تحصیلی و ارائه گزارش به دستگاه‌های ذی‌ربط ازجمله وزارت متبوع
  • ارزیابی عملکرد و تهیه و تنظیم گزارش ادواری از اجرای برنامه‌های بهره‌وری در دانشگاه
  • تهیه گزارش‌های سالانه و ماهانه مربوط به منابع انسانی دانشگاه جهت ارائه به مقام مافوق
  • انجام سایر امور محوله مرتبط

 

 

سمت

نام و نام خانوادگی

مدیر برنامه، بودجه و تحول اداری دکتر یاسر رضایی (هیئت علمی گروه حسابداری)
معاون مدیر امیرعلی عباسی

___________________________________________________________

 

گروه برنامه‌، بودجه و تشکیلات

سمت

نام و نام خانوادگی

رئیس امیر کهن روز
کارشناس مسئول جوادبهدانی ​​​​​​​
کارشناس  زهرا تاخیره              ​​​​​​​
​​​​​​​
 

کارشناس

راضیه یحیی زاده

 

​​​​​​​
​​​​​​​
​​​​​​​
​​​​​​​
​​​​​​​

_________________________________________________________

 

 

گروه تحول اداری، بهره‌وری و آموزش کارکنان

سمت

نام و نام خانوادگی

رئیس طاهره اعظمی

 

_______________________________________________________

 

 

گروه آمار و اطلاعات

سمت

نام و نام خانوادگی

کارشناس مسئول ندا امامی